Külföld

Vakságot okozott egy szemműtéteknél használt készítmény

24.hu
24.hu

hírgyáros. 2015. 11. 01. 14:33

Egy szemészeti műtéteknél használatos készítmény okozott vakságot 13 betegnél, és súlyos szemkárosodást további 28 esetben Spanyolországban – közölte a sajtó a hét végén a spanyol egészségügyi hatóságokra hivatkozva.

Az első esetek nyár elején történtek a bilbaói Hospital Universitario Donostia kórházban és egy magánintézményben. A retinaleválás miatt megműtött páciensek a beavatkozást követően elvesztették látásukat, noha az operációk sebészeti része sikerült  az orvosok szerint.

A vizsgálat kiderítette, hogy a különböző intézményekben az Ala Octa nevű, műtétek során használt német gyártmányú készítmény okozta a visszafordíthatatlan károsodást, mert toxikus anyag volt benne. Hogy pontosan milyen mérgezésről van szó, azt nem közölték.

A spanyol egészségügyi minisztérium június végén elrendelte a készítmény használatának beszüntetését, és kivonását a forgalomból. Így derült ki, hogy nemcsak Baszkföldön, hanem hat régióban történtek hasonló esetek, és összesen 41 betegnél alakult ki valamilyen szemkárosodás. A feljegyzett eseteknél egyebek közt látóideg-sorvadás, retinaelhalás, a látásélesség csökkenése szerepel.

Az ügyben még további vizsgálatok zajlanak, elemzik a visszahívott tételeket, mivel a szernek nem volt minden páciensnél mellékhatása. A készítményt gyártó Ala Medics nevű cég az El País című napilap megkeresésére közölte, hogy a vizsgálatok lezárásáig nem nyilatkozik.

(El Mundo, La Nación, MTI)

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

LISBON, PORTUGAL - MARCH 25: Head coach Bernd Storck of Hungary looks on during the 2018 FIFA World Cup Qualifying Group B match between Portugal and Hungary at Luz Stadium on March 25, 2017 in Lisbon, Portugal.  Rodrigo Cabrita / Anadolu Agency
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.