Közélet

A pedagógusszakszervezet szerint blöff Deutsch ígérete

Medvegy Gábor
Medvegy Gábor

hírszerkesztő. 2016. 10. 25. 20:51

Még asztali számítógép is alig jut a tantermekbe, nemhogy tablet minden diáknak – mondják. De az államtitkárság szerint lesz pénz.

Mi is megírtuk: Deutsch Tamás a Magyar Időknek azt mondta, 2019-ben már digitális dolgozatot írhatnak a diákok.

Az RTL kedd esti híradójából kiderül: a magyar diákok használnak ugyan digitális eszközöket, de jól használni már kevésbé képesek. A nemzetközi felmérések szerint igencsak le vannak maradva a digitális írástudás kérdésében, amin egyebek mellett az múlik, hogy mennyire tudunk jól tájékozódni az interneten.

Deutsch Tamás, a Digitális jólét programért felelős miniszteri biztos azt mondta, épp emiatt hoztak létre olyan stratégiát, amivel szerinte néhány év múlva az EU élvonalába kerülhetünk. A terv szerint minden diák elé tablet kerül, a szükséges eszközöket mindenki számára biztosítani kell majd, de a tanulók használhatják a szüleik által megvásárolt saját eszközeiket is.

Az egyik budaörsi általános iskola igazgatója az RTL Híradónak azt mondta: a Klikkel együtt készített jövő évi költségvetési tervezetben nincs arra utaló jel, hogy digitális eszközöket vennének a diákoknak. A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezeténél pedig azt mondták, Deutsch csak blöfföl, mert a legtöbb osztályteremben még hagyományos asztali számítógép is akkor van, ha szülőktől vagy adakozó magáncégektől kapnak.

Mendrey László, a szakszervezet elnöke azt mondta, olyan iskolában dolgozik, ahol 60 pedagógusra jut öt számítógép. Ezeken tudják elintézni az e-naplóval kapcsolatos teendőiket. Az oktatási államtitkárságnál viszont azt mondják, lesz pénz eszközvásárlásra. Azt ígérik, hogy első körben 40 ezer pedagógust készítenek fel, és a pályázatokat már a napokban kiírják.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.