Digital Device Computer Connecting Internet Online Concept
Üzleti tippek

A sikeres marketing nem feltétlenül drága

24.hu
24.hu

2015. 11. 17. 15:28

Hogyan lesz hatékony a tartalommarketing? Hány legyet üthet vele egy csapásra?

Ha a cég azt képviseli, hogy sok embert akar elérni viszonylag „láblógatva”, akkor nincs mese, valószínűleg mélyen zsebbe kell nyúlnia. A hirdetések, akciók, rendezvények finanszírozása nem kis büdzsét igényel. Miközben a sok pénz a marketingráfordítások között egészen jól elviszi a lábán a vevőszerzést, a vállalkozás szinte nem is érintkezik eléggé a vásárlóival. A hirdetéseket ugyanis egy-egy kampányban egyszer kell kiépíteni és szépen elketyegnek – feltéve, ha jól mérte fel a társaság a vevői igényeit – összegezte Némethi Erika kkv-marketingszakértő.

A másik megoldás: a vállalkozás azt vállalja, hogy inkább sokat dolgozik, kevesebbet költ, és nagyon gyakran kapcsolatba lép a célcsoportjával. Ez az utóbbi a tartalommarketing koncepciójára igaz. Ha a cég úgy gondolja, hogy inkább többet kommunikál, de azt nagyon hatékonyan és kevesebbet költéssel, akkor előbb-utóbb szép eredményeket érhet el.

Miért hatékony a tartalommarketing?

Ez a terület a marketing-szövegírásnak az az ága, amely nem a közvetlen eladást szolgálja, hanem elsősorban azt, hogy a vállalkozás mindig ott lehessen a célcsoport fejében, hogy fenntartsa a lehetséges vevők érdeklődését.

A tartalommarketing elemei közé sorolható:

  • blogolás,
  • natív marketing,
  • hírlevelek (nem reklámlevelek),
  • saját magazinok online vagy print formában,
  • a vállalkozás üzleti oldalán megjelenő Facebook-bejegyzések.

A tartalomnak az a szerepe, hogy hírt, hasznos tudást, útmutatást adjon. Ezekben az összefoglalókban írhatnak például trendekről, tanácsokat adhatnak, de a cég filozófiája, módszertana, illetve valós esetek és azok megoldásai is bemutathatóak. A content marketing szórakoztat, hasznos, és éppen ez az, ami miatt az olvasó megjegyezheti a cég nevét és módszereit.

A tartalommarketing segítségével a társaság a saját hitelességét erősíti és szakmaiságát építi, illetve az érdeklődők első kézből értesülhetnek a fontosabb történésekről. Az olvasó a tartalmat megoszthatja, hivatkozhat rá, ajánlhatja, véleményezheti, így valamilyen mértékben elkötelezhetővé válik a cég megoldásai felé.

Közvetett hatás

Némethi Erika hozzátette: mivel ez csak közvetve reklám, így csak közvetve serkenti az eladásokat, de olyankor – éppen a felépített szakmaiság miatt – sokkal jobb alkupozícióban lehet a cége.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

MANCHESTER, ENGLAND - MAY 23:  A Police officer stands guard near the Manchester Arena on May 23, 2017 in Manchester, England.  At least 22 people were killed in a suicide bombing at an Ariana Grande concert at Manchester Arena which was packed with children. It is the worst terrorist incident on British soil since the London bombings of 2005.  (Photo by Jeff J Mitchell/Getty Images)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.