Üzleti tippek

Mégsem hatásos az Activia?

Megváltoztatja az Activia és az Actimel termékek reklámját a francia Danone, miután sikertelenül próbálták elismertetni, hogy fogyasztásuk egészségügyi előnyökkel jár.

A vártnál jobban nőtt a Danone bevétele az első negyedévben, közölte a vállalat csütörtökön. Emellett a cég azt is bejelentette, hogy megváltoztatják Activia és Actimel márkájú joghurtjaik reklámját, miután sikertelenül próbálták elismertetni az európai élelmiszerbiztonsági hatóságnál (EFSA), hogy fogyasztásuk egészségügyi előnyökkel jár
A bifido-baktériumokat is tartalmazó Activia terméket a Danone úgy reklámozza, hogy megkönnyíti az emésztőrendszer működését, az Actimel joghurtitalról pedig azt hirdeti, hogy támogatja a szervezet betegségek elleni védekezőképességét.

Az EFSA eddig nem igazolta egyik állítást sem, a cégcsoport Franciaországban már módosította hirdetéseit – adta hírül a francia hírügynökség, emlékeztetve arra, hogy a hatóság idén februárban már kétséget támasztott a Danone közlésével szemben, amely szerint a kisbabáknak szánt termékeiben lévő, “immunofortis” néven ismert összetevő erősíti a csecsemők immunrendszerét. A hatóság azzal érvelt, hogy ez az állítás tudományosan nem bizonyított.

Az AFP francia hírügynökség által közölt hír kapcsán a magyarországi Danone Kft. közölte: reklámjait nem, csupán az EFSA-hoz beterjesztett beadványait vonta vissza azt követően, hogy az élelmiszerbiztonsági hatóság bejelentette: újabb találkozót szervez június 1-re, ahová minden érintett felet elvár, főként a vállalatokat. “A találkozó lehetőséget ad az álláspontok ütköztetésére a témában, míg az EFSA végre tisztázni tudja az elvárásait és az értékelési kritériumait. E mostani döntés tökéletes összhangban van a Danone-nak az egészségre és tápanyag-összetételre vonatkozó állítás európai szabályozással kapcsolatos korábbi állásfoglalásával” – olvasható a cég közleményében.

A Danone Kft. közleménye szerint az egészségre és tápanyag-összetételre vonatkozó állítások jóváhagyási eljárása egy teljesen új folyamat mind az EFSA, mind az élelmiszergyártók számára. Az EFSA feltételei a tudományos dossziék engedélyezési folyamatában – melyeket már számos országos hatóság elfogadott – nem adnak kielégítő és alapvető iránymutatást az elvárt tudományos kutatásokra vonatkozóan. Az EFSA korábbi iránymutatásai, amelyeket 2009 júniusában hozott nyilvánosságra, arra késztettek több vállalatot is, hogy visszavonják beadványaikat, annak érdekében, hogy az új intézkedéseknek megfelelően kerüljenek újra beadásra.

“Teljesen biztosak vagyunk az Actimel és az Activia tudományos hátterében. Mindkettő mögött több éves kutatások állnak, és a legalaposabban tanulmányozott probiotikus termékek közé tartoznak. Hatásukat számos klinikai tanulmányban demonstráltuk, melyeket nemzetközileg elismert tudományos lapokban publikáltunk, hogy felülvizsgálhatók legyenek, ami azt jelenti, hogy pártatlan szakértők is elfogadták az eredményeket” – fogalmaz a cég közleménye.

Az Actimel és az Activia forgalma tavaly 3,7 milliárd eurót tett ki, ez a tejtermék üzletág bevételének 43, a csoport teljes forgalmának 25 százaléka. Tejtermékekből mennyiségben 12,5 százalékkal többet adtak el, mint tavaly az első negyedévben. Az ásványvíz üzletágban – ahol a Danone a második számú piaci szereplő a Nestlé után – 2,3 százalékkal nőtt a forgalom az egy évvel korábbihoz képest. Nyereségadatot nem közölt a cég, tavaly 7,5 százalékkal nőtt az adózott eredmény, 1,41 milliárd euróra az egy évvel korábbi 1,31 milliárdról. Az üzemi eredménynek a bevételhez viszonyított aránya 61 bázisponttal 15,31 százalékra emelkedett. A Danone részvényei csütörtökön 1,6 százalékkal gyengültek zárásra a párizsi értéktőzsdén.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik