Üzleti tippek

Virtuálisan sztrájkolnak a belga reklámosok

Több mint egy tucat belga reklámügynökség hirdetett virtuális sztrájkot weblapján. A cégek egyebek mellett a jelenleg alkalmazott tendereztetési eljárás ellen léptek fel ilyen speciális eszközzel.

Sajátos módját választották a belga reklámügynökségek annak, hogy fellépjenek az egyre inkább gyakorlattá vált tendereztetési eljárás ellen. A vállalatok weboldalán egy hétig egy szöveg látható, illetve csupán a szöveg egy részlete. A teljes petíció elolvasásához egyik ügynökségi weboldalról a másikra kell kattintani.

Az ügynökségek egyebek közt azt sérelmezik, hogy a tendereztetések során a korábbi gyakorlattal ellentétben egyre többször szerepel háromnál több reklámcég. A pályázat összeállítása amellett, hogy nem kevés pénzbe kerül, sok energiát emészt fel, amely a nagyszámú induló miatt egyre ritkábban térül meg. A reklámosok szerint a jelenlegi rendszerrel szinte mindenki veszít. A tender során időközben elvérző ügynökség mellett annak meglévő ügyfelei is, mivel a felkészülés jelentős szellemi megterheléssel jár, azaz a régi partnereket sem tudják maximálisan kiszolgálni.

A petíció egy, még 1990-ben aláírt chartára hivatkozik, amelyet a belga Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (Association of Communication Companies – ACC) és a belga Rádióamatőrök Szövetsége (Belgian Amateur Radio Society – UBA) alkotott, s amelyben lefektették a tendereztetési „szabályokat” is. A sztrájk szövege itt érhető el.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik