Az ezer megkérdezett vállalkozás 44 százalékának nőtt a bevétele, 34 százaléknak jelentősen csökkent a forgalma, 22 százaléka nem tapasztalt változást az előző év karácsonyához képest – közölte a Marketing Commando.hu tanácsadó cég online kutatásának megállapítását hétfőn.
A tanácsadó cég emlékeztet arra, hogy a 2009 januárban végzett kutatása szerint 2008-ban karácsonykor a cégek 38 százalékának stagnált, 21 százalékának csökkent, 41 százalékának nőtt a forgalma az előző év karácsonyához képest.
A tanácsadó cég szerint mindez arra enged következtetni, hogy a stagnáló cégeket sújtotta a leginkább a válság, igazolva az előzetes várakozásokat. A felmérés megállapította, hogy a legjobb karácsonya az intenzív marketinget folytató a kkv-knak volt, amelyek 72 százaléka jelzett nagyobb forgalmat.