Üzleti tippek

Nagyot buktak a napilapok

Három év alatt az országos napilapok összesen 142 ezer vásárlót vesztettek el. Egyedül a Bors tudta növelni az eladásait közel 23 ezer példánnyal.

Egy kivételével mindegyik napilap eladásai csökkentek, ha a Matesz 2006 második negyedéves adatait összevetjük a legfrissebbekkel. A csökkenés különböző mértékű volt, de mindegyik lapnál meghaladta a 15 százalékot. Legtöbbet a Népszabadság bukott, amelynek az összesen értékesített példányszáma három év alatt közel 40 százalékkal – 152 ezerről 92 ezerre – csökkent. A második és harmadik legnagyobb visszaesést a Népszava és a Magyar Nemzet szenvedte el. Előbbi eladásai 29, utóbbié 28 százalékkal fogyatkoztak meg.

A Nemzeti Sport sem tudta kivonni magát a csökkenő trendek alól, 2006-hoz képest most 14 ezerrel kevesebb fogy a sportnapilapból, ez 17 százalékos csökkenést jelent. Alig marad el ettől a Blikk, amelynek eladásai 16,5 százalékkal fogyatkoztak, ez szám szerint annyit jelent, hogy a 2006-os 247 ezer példányos összes értékesítéshez képest, az idei második félévben 206 ezer fogyott a piacvezető bulvárnapilapból.

A Bors mentette meg a napilappiac becsületét, miután 2006-hoz képest 36 százalékkal tudták növelni az értékesített példányaik számát, azaz három év alatt 63 ezerről mostanra 86 ezerre emelkedtek az eladásaik. Az „elvesztett” példányokat összeadva 142 ezres csökkenést kapunk. Növekedésként ezzel szemben csak a Bors 23 ezerrel megugrott eladásai állnak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik