Üzleti tippek

Nőnek az elvárások a bankokkal szemben

A válság felértékelte a bank és az ügyfél közötti bizalom fontosságát és a tanácsadás szerepét, ennek érdekében a széles termékkínálat jelentősége is háttérbe szorulhat – derül ki a „Markt und Mittelstand” című német szaklap 2009 évi felméréséből.

A felmérés szerint a kis- és középvállalkozások bankokkal szembeni minőségi elvárásai sokkal magasabbak: a vállalkozások a hozzáértő tanácsadást és a személyes bizalmat tartják a legfontosabb szempontnak. A nehezebb gazdasági helyzet emellett arra kényszeríti a kkv-kat, hogy az ár/érték arányt és a transzparens költségstruktúrákat is a korábbinál jobban szem előtt tartsák, amikor bankot választanak. Ennek érdekében hajlandóak lemondani a széles termékkínálatról is, egyértelműen a cégük helyzetének, igényeinek megfelelő terméket keresik, nem fontos nekik annak „csomagolása” – derül ki a Commerzbank közleményéből.

A „Markt und Mittelstand” gazdasági szaklap a gazdasági helyzetről is megkérdezte a válaszadókat, amelyből kiderült, hogy minden harmadik német cégvezető fél a válságtól, növekszik a bankválsággal kapcsolatos aggodalom is, ugyanakkor a kkv-k hitelintézetekhez fűződő viszonya jóval kevésbé romlik, mint azt feltételezték.

A pénzintézetek számára talán a legfontosabb információ, hogy megnőtt a német kkv-k bankváltásra való hajlandósága is. A megkérdezettek 82 százaléka preferálja, ha egy bankban találja meg a pénzügyi szolgáltatások teljes körét. A vállalkozások számára azonban nem a széles pénzügyi kínálat a mérvadó, hanem a személyes ismeretség, a nyitottság a maghatározó.

A szaklap által megkérdezett több mint 150 ezer olvasó a Commerzbankot választotta a kis- és középvállalkozások bankjának Németországban. A pénzintézet üzletpolitikájában stratégiai célként határozta meg a kkv-szektor kiszolgálását.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik