Üzleti tippek

Harmadával csökkenhetnek a céges rendezvények

Akár 25-30 százalékkal is csökkenhet az idén a céges rendezvények száma, ezzel együtt visszaesik a vállalati eseményekre fordított összegek nagysága - közölte a rendezvényes kutatásokat folytató Promo Direkt Piackutató Kft.

A társaság 3200 nagyvállalat vezetőivel készített felméréséből kiderül: míg az elmúlt három évben a megkeresett vállalatok mintegy 45 százaléka jelezte valamilyen rendezvény lebonyolítását, addig az idén már csak közel ezer nagyvállalat, vagyis a megkérdezettek 31 százaléka nyilatkozott hasonlóan.

A rendezvények közül lényegesen, 11 százalékra csökken várhatóan a tréningek, továbbképzések aránya, és különösen alacsonyra, 5 százalékra süllyed a konferenciák, kongresszusok száma.

A cégek több mint a fele valamilyen fogadást, partyt, vagy vacsorát szervez, míg 17 százalékuk kiállítást, bemutatót, illetve 15 százalékuk ügyfél- vagy vevőtalálkozót, valamint promóciós rendezvényt tart – húzzák alá a felmérés készítői.

A költségvetést vizsgáló kérdésre pontos összeget mondók közel fele egymillió forint alatti összeget szán a tervezett rendezvényre. A válaszadók 38 százaléka 500 ezer forintnál kevesebbet, míg 13 százaléka több mint 5 milliót költ erre a célra.

A tavalyi adatokhoz hasonlóan az idén is az derült ki, hogy a vállalatok 90 százalékának nincs elkötelezett partnere a rendezvényszervezésben. A cégek tehát továbbra is nyitottak, de egyre jobban megnézik, hogy milyen helyszínen és kivel bonyolítják le az eseményt – olvasható az elemzésben.

A felmérés szerint a céges rendezvényszervezés válsága érzékenyen érinti a szállásadókat is, hiszen míg korábban a cégek több mint egyharmada mondta, hogy szükséges a szállásfoglalás, addig most alig több mint egynegyedük gondolja ugyanezt.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik