Üzleti tippek

Húzzuk vagy toljuk a bevásárlókocsit?

Rendhagyó felmérést készített egy amerikai piackutató vállalat, amely arra volt kíváncsi, hogy maguk előtt tolják vagy inkább maguk után húzzák a bevásárlókocsit a fogyasztók. Az eredmény befolyásolhatja, hogy hova és milyen vásárlásösztönző reklámeszközöket helyeznek el a hirdetők az üzletekben, írja az AdAge.

A kutatás tanúsága szerint a megkérdezettek mintegy 74 százaléka az úgynevezett „húzók” táborát erősíti, azaz a vásárló maga után vonszolja a kocsit az üzletben. A Relevation Research felmérése nem mutatott különbséget a nemek között sem: a férfiak és a nők között egyaránt több a „húzó”.

Az eredmény főként azért érdekes, mivel az üzletben kirakott eladáshelyi ösztönzők (display-ek) pontosan arra a logikára építenek, hogy a vásárló maga előtt tolva a kocsit „belebotlik” az új termékbe. Így viszont lehetséges, hogy új stratégiát kell kidolgozniuk a marketing szakembereknek a vásárlás ösztönzésére.

A készítők egy kisebb személyiségrajzot állítottak fel a kapott válaszok alapján. Ezek szerint a „húzók” jóval agresszívebbek , türelmetlenebbül vásárolnak. Kevesebb időt szánnak a nézelődésre, s kevésbé a megszokások rabjai, mint a „tolók”. A „tolók” ellenben szeretnek elidőzni az üzletekben, hagyománytisztelők, akik arra a kérdésre, hogy miért éppen egy bizonyos irányba tolják a bevásárlókocsit olyan válaszokat adtak, mint az „így szoktam meg” vagy „ez tűnt jó megoldásnak”.

Ugyan a nemek között alig volt eltérés, demográfiai szempontból már annál inkább különbséget mutatott a felmérés. A spanyolajkúak között kétszer annyi „toló” volt mint a kaukázusi típusnál. Az online kutatásban 150 egyedülálló vett részt, mivel aki kisgyermekkel vásárol, annak a bevásárlókocsiban egy „plusz tényezővel” is számolnia kell.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik