Üzleti tippek

Az RTL Klub nyerte a karácsonyt

Karácsony este a nézők közel fele az RTL Klub és a TV2 helyett más csatorna műsorát nézte. Összességében azonban továbbra is az RTL vezeti a nézettségi versenyt.

Az év végi ünnepek táján mindig kicsit nyitottabb a verseny a két nagy kereskedelmi televízió között, hiszen ilyenkor az állandó műsorok többsége szünetel. Ezeken a napokon sokkal inkább egy-egy film alapján választanak csatornát a nézők. Ennek ellenére karácsony hetét az RTL Klub nyerte, igaz nem az ősszel megszokott fölénnyel. Az RTL főműsoridőben és a 18 és 49 éves lakosság körében 30,3 százalékos közönségarányt ért el, miközben a TV2 26,3 százalékot. Az M1 5,2 százalékos, a Viasat 3 pedig 5,1 százalékos share-rel zárta az elmúlt hetet.

Az idei évben tovább erősödtek a tematikus csatornák, ez érződött a karácsonyi nézettségi adatokon is. Karácsony este például a tévéző lakosságnak csak alig több mint a fele nézte az RTL Klubot és a TV2-t, a többiek valamelyik másik televízión kerestek maguknak programot az ajándékozás utánra.

A TV2 a múlt héten is műsoron tartotta a Hal a tortánt, ami igen jól muzsikált, heti átlagban közel 30 százalékos share-t ért el. A TV2 leggyengébb estéje a péntek volt, amikor csak 21,1 százalékos share-t ért el a csatorna a Ne folytassa felség és a Dreamgirls című filmekkel. Pedig aznap a Hal a tortán megverte a 102 kiskutyát az RTL-en, az utána következő Kismenő, illetve az Állítsátok meg Terézanyut párossal viszont már nem bírt a TV2. Múlt szombaton viszont – ugyan csak 0,2 százalékponttal, de – megverték az RTL Klubot a Magellán, Télapu és a Túlélni a karácsonyt hármas segítségével.

Az elmúlt héten, – önmagához képest – karácsony este teljesített legjobban az M1. A közszolgálati csatorna nézettségét a Szerelem hullámhosszán című film húzta fel, amely a 18-49 éveseknél 11 százalékos, a teljes lakosság körében pedig 15,8 százalékos közönségarányt ért el.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik