„Az aligha meglepő, hogy a magyar lakosság tv-függő: a megkérdezettek 82 százaléka naponta néz tv-t. Ehhez képest a naponta zenét hallgatók (45 százalék), internetezők (25 százalék), testet mozgatók (16 százalék) vagy olvasók (12 százalék) aránya eltörpül” – fogalmazott Sik Endre vezető kutató az MTI-nek küldött közleményben.
A felmérés szerint körülbelül a népesség tizede tölti szabadidejét rendszeresen kézművességgel, illetve hetente többször kártyázással és vásárlással. Sporteseményekre, mozira és más kulturális eseményekre a népesség körülbelül tizede szenteli szabadidejét havonta egyszer vagy többször – olvasható a TÁRKI közleményében.
Soványabbak az internetezők
A felmérés választ ad arra is, hogyan függ össze a szabadidő eltöltésének módja és az, miként érzi magát az ember a világban. „A negyven év alattiak körében (akik a teljes népesség boldogabb, egészségesebb, az emberekben inkább bízó és soványabb részébe tartoznak) azt találjuk, hogy a barátokkal való találkozás elmaradása, a zenehallgatás és számítógép-internet használat hiánya boldogtalansággal és betegségérzettel jár együtt. Ugyanakkor azok, akik naponta számítógépeznek-interneteznek, az átlagos negyven év alattiakhoz képest jobban bíznak az emberekben – és soványabbak náluk” – derül ki az adatokból.