Üzleti tippek

Az RTL-nél dolgoznak a legbefolyásosabbak

Dirk Gerkens, az RTL Klub vezérigazgatója végzett a Marketing&Média által összeállított „Az 50 legbefolyásosabb ember a magyar médiaiparban” rangsor élén. A lap szerkesztőségének és szerkesztőbizottságának szavazatai alapján elkészített összeállításból az is kiderül, hogy az RTL Klub székháza csordultig van befolyásos emberekkel.

A top50-ben ugyanis – amennyiben közéjük számítjuk a cégtől pár hete távozott kereskedelmi igazgatót, Steve Varcoe-t (16.) is – hat vezetőjükkel képviseltetik magukat. Közéjük sorolhatjuk a negyedik helyezett Rákosi Tamást, az IKO vállalatcsoport tulajdonosát is. Rákosi közvetve tulajdonos az RTL Klubban és műsorgyártó cégei, valamint kábeltelevíziói révén ezer szállal kötődik a vezető magyar kereskedelmi televízióhoz.

A lista élbolyában végzett a két legnagyobb magyarországi kiadóvállalat első embere, az Axel Springertől Bayer József (2.), illetve a Sanoma Budapesttől (a Marketing&Média és a FigyelőNet kiadója – a szerk.) Szabó György(3.).

Lapunk zsűrijének szavazatai alapján a médiaügynökségi szakmából ketten kerültek be a top10-be: Somlói Zsolt (5.), a Mindshare, illetve Simon Zsolt (6.), a Mediaedge:cia ügyvezetője.

Szeretne egy példányt?

Bővebb információért keresse Ikker Esztert.
telefon: 437–1483, e-mail: eszter.ikker@sanomabp.hu

Az év elején a Vodafone kommunikációs igazgatójává kinevezett Nagy Bálint (7.) helyezését vélhetően annak is köszönheti, hogy korábban 11 évig hasonló pozíciót töltött be a Magyar Telekomnál (leánykori nevén Matávnál).

Apropó Magyar Telekom: a cég négy igazgatója is helyet kapott a befolyásos emberek között. A lista elején végzett Simó György (9.) vezérigazgató-helyettes, illetve a T-csoport leányvállalatának az Origo Zrt.-nek a vezérigazgatója, Fischer András (10.) is. A top 10-be még egy tévés vezető, Várdy Zoltán (8.) került, aki egymaga képviseli a Tv2-t az ötvenes rangsorban.

Meglepő módon az országos kereskedelmi rádiók első emberei nem kerültek be az 50-es listába. (Fischer András ugyan február óta tagja a Danubius Rádió igazgatóságának, ám ő valószínűleg nem ezért végzett a tizedik helyen).

Ellenben ott van a top 50-ben Such György (45.), a Magyar Rádió elnöke, aki két éves ténykedése alatt számos konfliktusba belement, mind házon belül, mind a rádiós piacon, legutóbb pedig a digitális multiplex üzemeltetéséért is versenybe szállt.

A médiabefektetőként az utóbbi időben megjelent hazai üzletemberek közül is többen felküzdötték magukat a top 50-be. Az Indexet is magáénak tudó Közép-Európai Média és Kiadói Szolgáltató Zrt. többségi tulajdonosa, Nobilis Kristóf (32.) megelőzte üzlettársát, a volt OTP „alvezér” Spéder Zoltánt (40.). A toplistát az Econetet vezető Balázs Csaba (50.) zárja, akinek cégéhez tartozik a Rádiócafé, a komplett Est-csoport és a Sziget Kft. is.

Akik kimaradtak

Nem sokon múlt, de nem került be a top 50-be Szántó Péter, a Noguchi Porter Novelli PR-ügynökség elnöke, illetve Incze Kinga, a Mrs. White Media Consulting vezetője, a Universal McCann egykori médiaigazgatója. Szintén a „majdnem bekerült” kategóriában végzett Széles Gábor, az Echo Tv-vel és a Magyar Hírlappal politikai töltetű médiabirodalmat építgető milliárdos. Csakúgy, mint Mihók Attila, az egyik legnagyobb magyarországi kiadó, a Ringier ügyvezetője, vagy éppen a Magyar Nemzet, a Hír Tv és a Lánchíd Rádió „ura”, Liszkay Gábor.

A teljes 50-es listát, a szereplők pályájának bemutatásával együtt a Marketing&Média szerdai számában olvashatják.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik