Az IndexTools analitikai szolgáltatást nyújt online marketing tevékenységhez, amelynek segítségével a vállalkozások pontos és percre kész információhoz juthatnak online kampányuk hatékonyságáról. Ehhez az IndexTools webanalitikai és a kattintás alapú kampányok (Pay Per Click) optimalizálását támogató (Bid management) megoldásokat kínál.
Az ügylet része az IndexTools webanalitikai üzletága mellett a technológiának és a Tensa Kft. leányvállalatának, a Tensa R&D Kft.-nek a megvásárlása. Az akvizíciót követően a Tensa R&D Kft. a Yahoo! leányvállalata lesz, és termékfejlesztését Budapesten folytatja.
A közlemény szerint a felvásárolt technológia további képességekkel bővíti a Yahoo! jelenlegi analitikai szolgáltatási körét oly módon, hogy a Yahoo! teljes hálózatán futó online kampányok esetében segít feltárni a lényeges összefüggéseket és elkészíteni fontos üzleti mutatókat. A felvásárlást követően több mint 150 ezer kis- és középvállalkozás élhet majd ezzel a lehetőséggel, amelyek Yahoo!-n keresztül folytatnak marketing tevékenységet.
Az IndexTools-t 2000-ben alapították magyar szakemberek, akik a webanalitikai piacon a világ egyik vezető termékét hozták létre. Több mint 25 országban működik partnerhálózata és ügyfeleinek száma több mint 3.500 cég.
A több vállalatból álló IndexTools csoport fő egysége a Tensa Kft., amely egyben a csoport szellemi termékeinek a tulajdonosa is. Az IndexTools cégek több országban működnek, de ezek nem képezik részét az amerikai céggel kötött megállapodásnak – olvasható a közleményben.