Üzleti tippek

Elektronikus lesz a kiviteli eljárás

A vám- és pénzügyőrség július 1-jén bevezeti az elektronikus kiviteli vámeljárást, ami jelentősen gyorsítja az áruk mozgását, és növeli a magyar vállalkozások nemzetközi versenyképességét.

Az ECS/AES (Kiviteli Ellenőrző Rendszer/Automatizált Kiviteli
Rendszer) feladata a kiviteli vámeljárásokban érintett különböző
szereplők – gazdálkodók, vámhatóság, egyéb kormányzati szervek – közötti online elektronikus üzenetcserén alapuló kommunikációjának biztosítása, amely segítségével az egyes eljárási mozzanatok gyorsabbá, biztonságosabbá és könnyebben ellenőrizhetővé válnak.
Magyarországon az ECS első fázisát – kiviteli vámhivatali funkcióban kísérletként 4 fővámhivatalban – 2007. március 1-jén vezették be, ezt 2007. április 25-től terjesztették ki az összes fővámhivatalra.

Az elektronikus kiviteli vámeljárás kiterjesztése az összes
hivatalra július 1-jétől biztosítja általánosan a kiviteli árunyilatkozat-adatok elektronikus benyújtását az elfogadott exportőrök számára a vámhatósági regisztrációs kötelezettség teljesítése után.

Az elektronikus vámkezelés bevezetésének harmadik lépcsőjében, 2009. július 1-jétől alakítják ki a lehetőségét az import eljárásokhoz kapcsolódó árunyilatkozatok adatainak tagállamok közötti online átadásához.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik