A Népszabadság által idézett friss nemzetközi kutatás összehasonlíthatóvá teszi a hazai és az európai tévénézési szokásokat. A legszembeötlőbb különbség a kereskedelmi és a közszolgálati tévék megítélése között van. Európában is népszerűbbek a profitra hajtó csatornák, csakhogy a differencia alig hatszázalékos (37 százalék 31 százalék ellenében). A közép-európai átlag már mást mutat: a nézők fele kereskedelmitévé-párti, és csak minden harmadik jelölte be a közszolgálatit. A magyarországi felmérés még ennél is drasztikusabb képet mutat: a köztévék 16 százalékos népszerűsége eltörpül a kereskedelmi tévék 69 százaléka mellett.
A demokráciák fejlődésének eltérő volta lehet az oka egy másik markáns különbségnek is. A megkérdezettek többsége Európa-szerte úgy véli, hogy a nézői véleményeknek kell alapvetően befolyásolniuk, milyen típusú műsorok mehetnek adásba, s miket kell hanyagolni. Idehaza többen vannak azok, akik szerint a szelektálás kormányzati vagy hatósági feladat, és a nézői szempontok csak a második helyen állnak.
Vannak persze hasonlóságok is a nemzetközi és a magyar műsorfogyasztásban. Mindenütt a filmeket kedvelik a legjobban (férfiak és nők átlagában nálunk is), majd a hazai sorrend: hírműsorok, sport, humor, természetfilmek és sorozatok. A sereghajtók: a valóságshow-k (amelyek valóban kikoptak a képernyőről az elmúlt évben) és a kultúrális-művészeti műsorok. Ez utóbbi esetében csekély vigasz, hogy az összeurópai lista vége is megegyezik a hazaival, ott a megkérdezettek csak négy (idehaza alig három) százaléka jelölte meg kedvencének ezt a tematikát.
A felmérésből kiderült még valami: úgy tűnik, a nézői szokások egyáltalán nem indokolják, hogy Európa-szerte egyre terjednek a tévéműsorokban az SMS-szavazások. A megkérdezetteknek ugyanis csupán a negyede mondta a kontinensen és itthon is azt, hogy alkalmanként küld egy-egy (nem mellesleg persze zömében emelt díjas) üzenetet, miközben nagyjából kétharmaduk még soha nem kapott kedvet, hogy mobiljáról SMS-ezzen a képernyőn kiírt számra.
A UPC megbízásából a felmérést a Research International 13 országban (Hollandia, Írország, Németország, Franciaország, Ausztria, Svájc, Belgium, Lengyelország, Románia, Cseh Köztársaság, Szlovákia, Szlovénia és Magyarország), több mint 6000 tévénéző megkérdezésével végezte.
Novák Katalin Spanyolországban került elő egy andalúziai ezredessel
Az Andalúziai Királyi Lovasiskolában fényképezkedett lovakkal és a magas rangú spanyol katonatiszttel.