Üzleti tippek

A beágyazott sportlap

Manapság a televíziók sportműsorai a Nemzeti Sport legkomolyabb ellenfelei – mondja Kovács Tibor, a Ringier napilap-divíziójának igazgatója.

Kovács Tibor kedvencei

Tévéműsor: történelemmel foglalkozó műsorok, RTL Klub: XXI. század
Újság: a Ringier-kiadványokon kívül a Rubicon és a História
Rádió: reggel Kossuth, délután InfoRádió
Netes portál: Ringier-érdekeltségek
Könyv: Nyírő József-könyvek
Film: A tanú, A napfény íze
Zene: jazz
Hobbi: utazás, búvárkodás

– A foci-vb kapcsán sok hirdető jóval többet költött az elmúlt időszakban a tévében. Mennyire tudott ebből profitálni a Nemzeti Sport?
– A hirdetők nálunk is aktívabbak, látható, hogy minden színes oldalunkon hirdetések vannak a vb alatt, és a lap többi részére sem panaszkodhatunk.
– Több is fogy ilyenkor a lapból?
– Az RTL Klub nézettségének sem tett rosszat a meccsek közvetítése, és persze az NS-ből és a Képes Sportból is többet tudunk eladni. Egyébként van egy olyan trend, hogy a magyar foci gyengülésével egyre népszerűbbé válik a nemzetközi futball, főként a fiatalabbak körében. Ők pedig ilyenkor új olvasóként jelennek meg.
– Konkrétan mennyivel vásárolnak ilyenkor többet az NS-ből az átlagos 80–90 ezerrel szemben?
– Ebben az időszakban a hazai bajnokság felfutásánál valamivel többet, a finisénél valamivel kevesebbet adunk el, azaz 5 százalék körüli a növekedés.
– Tehát naponta négyezerrel adnak el többet. Mennyire jelentenek lapjaiknak versenytársat a legnépszerűbb internetes portálok, az Origo és az Index speciális vb-összeállításai? Amit ők megírnak ma, azt a NS csak holnap hozza le.
– Vonatkoztassunk el attól, hogy az NS napilap, s kezeljük brandként, hiszen ott van a Nemzeti Sport Online (NSO) is. A netes sportoldalak látogatottsági adataiból látszik, hogy az NSO népszerűbb, mint az említett két portál sportoldala. A világesemények alatt ők valóban igen sokat emelkednek, de más az olvasóik attitűdje, mert az Origónál vagy az Indexnél általános témákat keresnek az olvasók, de ha valaki kifejezetten a sport iránt érdeklődik, és megbízható információhoz szeretne jutni, az minket fog választani. Egyetértek persze azzal, hogy ezek az oldalak konkurenciát jelenthetnek számunkra, de a legnagyobb ellenfelünk mostanra a televízió és a televíziózás lett. Régebben ki kellett menni a mérkőzésekre és másnap elolvasni a kommentárokat, most már mindent meg lehet nézni otthon. Ráadásul újabban magazinműsor-folyamot építenek a tévék a különféle sportesemények köré.
– Miben tud ennél többet nyújtani a sportnapilap?
– Mást kell adnunk, mint régebben. Olyan hiteles és exkluzív háttérinformációkkal kell szolgálnunk az olvasóknak, amelyek ezekben a magazinműsorokban nem jelennek meg.
– Egy ideje rebesgetik, hogy Sport 21 címmel új sportnapilap indul, bár a foci-vb idejére tervezett startot végül későbbre halasztották. Versenytársat jelenthet az NS-nek?
– Színes Sport néven volt már egy ilyen próbálkozás néhány évvel ezelőtt, akkor nemhogy piacot vesztettünk volna, hanem növelni tudtuk az értékesített példányszámunkat. Ennek ellenére mi minden versenytársat továbbra is kellő figyelemmel fogadunk. Persze egy ilyen beágyazott brand mellett nehéz betörni a piacra, bár nem lehetetlen. A Színes Sportnak nem sikerült, úgy emlékszem, akkoriban naponta 6–8 ezer példányt tudtak eladni, azt sem a mi rovásunkra.
– A legnagyobb kiadók előfizetéses példányainak terjesztését jövő év elejétől a nagyobb településeken átveszi a Médialogisztika Zrt. Mi lesz a kisebb településeken élő előfizetőkkel?
– Nagy valószínűséggel továbbra is a Magyar Posta fogja terjeszteni a lapokat azokon a helyeken. Jelen pillanatban tárgyalások folynak, hogy a 150 város kiesésével a többi 3000 településen milyen kondíciókkal tudnák megoldani a kézbesítést.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik