mobilfizetés (mobilfizetés)
Pénzügy

Ismerjük, de alig használjuk a hazai mobilfizetési alkalmazásokat

24.hu
24.hu

2016. 01. 21. 11:28

Kampányok és ütős ajánlat nélkül a hazai bankok és mobilszolgáltatók elveszíthetik a csatát a Google, az Apple és a Samsung fizetési megoldásaival szemben.
Korábban a témában:

Kampányok és ütős ajánlat nélkül a hazai bankok és mobilszolgáltatók elveszíthetik a csatát a Google, az Apple és a Samsung fizetési megoldásaival szemben.
Magyarországon alig pár éve jelentek meg az első okostelefonra fejlesztett mobilvásárlási és mobilfizetési lehetőségek, ám a magyar lakosság továbbra sem használja ezeket. A legrutinosabbnak és az újdonságok iránt fogékonyabbnak számító online vásárlói közönségnek is csupán alig 8%-a próbálta ki a bankok, vagy a mobilszolgáltatók mobilfizetési alkalmazásait. Ráadásul, a kipróbálók több mint 70 százaléka többet nem is használta a hazai mobilfizetési megoldásokat – derül ki a FinTech Group és a GKI Digital 2015 decemberében, 2000 online vásárló körében végzett, közös kutatásából.

Ismerjük, de alig használjuk

2014 óta 10 magyar fejlesztésű mobilfizetési alkalmazás érhető el Magyarországon, ám a legtöbbet letöltött iCsekk és Simple alkalmazásokat is az okostelefon felhasználók csupán alig 4 százaléka próbálta ki. Az iCsekk és a Simple alkalmazásokat kb. 100-200 ezer okostelefon-felhasználó töltötte le Android és iOS platformokra, míg a legmagasabb értékelést az Axa MobilosOKÉ, a Buxa és a Barion fizetési alkalmazásai kapták – a Google Play statisztikái szerint.

Az online vásárlók körében a legismertebb mobilfizetési megoldás az OTP Bank által kiadott OTPay, valamint a Magyar Telekom MobilTárca alkalmazása. Ez a magas ismertség annak is köszönhető, hogy ezek a társaságok rendelkeznek Magyarországon a legnagyobb ügyfélbázissal és marketing költéssel, így hatékonyabban tudnak ismertséget építeni. A mobilfizetési alkalmazást kipróbálók számát tekintve az OTPay, az iCsekk és a MobilTárca vezetnek. Ugyanakkor a kipróbálók alig 30 százaléka nyilatkozott úgy, hogy használta a későbbiekben is a mobilfizetési alkalmazást.

Lenyomhatják a hazai alkalmazásokat a nagyok

A hazai mobilfizetési alkalmazások könnyen veszélybe kerülhetnek az Apple, a Google, vagy a Samsung mobilfizetési megoldásainak magyarországi megjelenésével. A FinTech Group-GKI Digital közös kutatási eredménye alapján az online vásárlók leginkább ezektől a társaságoktól várják a mobilfizetési megoldást, mint a hazai bankoktól, vagy mobilszolgáltatóktól.

A magyar mobilfizetési piac felpörgése az Apple, a Google, a Samsung mobilfizetési alkalmazásainak megjelenésétől, továbbá a közösségi piacterekbe, mint például az Uber-be integrált fizetési lehetőségektől várható – derül ki a FinTech Group-GKI Digital közös elemzéséből.

Mobilvásárlás

Hasonló letöltési számokat értek el a legsikeresebb hazai webshopok mobilvásárlási alkalmazásai is. A legtöbbet letöltött mobilvásárlási alkalmazás a Tesco Bevásárlás app, amelyet eddig körülbelül 100-200 ezren töltöttek le. A legtöbbet letöltött mobilvásárlási alkalmazások közé tartozik még a Media Markt és az eMAG alkalmazása is, amelyeket Magyarországon kb. 50-100 ezer okostelefon felhasználó töltött le. A hazai kereskedők mobilvásárlási alkalmazásainak letöltési számát azonban messze meghaladják a használt árucikkek magánszemélyek közötti kereskedelmét támogató app-ok, mint például a Jófogás, vagy a Vatera alkalmazásai. Az előbbit már több mint 500 ezren töltötték le Magyarországon.

Összességében a hazai mobilfizetési, vagy a mobilvásárlási alkalmazásokat egyelőre a márka megítélése (pl.: Tesco, Media Markt), vagy a szolgáltatói kötöttség (pl.: bank vagy telekommunikációs cég) miatt választják. Jelenleg még kevés az olyan tudatos felhasználó, aki az igénybe vehető szolgáltatások köre alapján választ megfelelő appot.

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.