Pénzügy

A Magyar Posta egyre modernebb: QR-kód, Posta Hűségkártya, iCsekk alkalmazás!

sárga csekk (Array)
sárga csekk (Array)

A Magyar Posta azzal büszkélkedik, hogy a fejlesztéseiknek köszönhetően már kevésbé csökkennek a sárga csekkes befizetések. Míg a korábbi időszakban éves szinten 4-5 százalékkal csökkent a csekkvolumen, addig 2015-ben, az új fejlesztéseknek köszönhetően, 2 százalékra csökkent a lemorzsolódás – írták közleményükben.

Bár ha valaki bankkártyával akar a postán fizetni a befizetéseken túl, például egy kaparós sorsjegyért, vagy külföldi csomagfeladásért, akkor a tranzakciós díj miatt ez pénzfelvételnek minősül, így drágább is – a szerk.

A fejlesztések, amelyek nyilvánvalóan elég sok pénzbe kerültek:

Csekk QR-kód

A csekk megújítása és az elektronikus fizetési csatornák terjesztése érdekében 2015 év elején a posta kötelezővé tette a csekkeken QR-kód feltüntetését. A csekk QR-kód beolvasásával a Magyar Posta Mobil Applikációján keresztül 2015-ben 370 ezer csekket fizettek be az ügyfelek 3,5 milliárd forint értékben. Az ilyen befizetések többsége munkaidőn kívül és munkaszüneti napokon történt.

Csekkbefizető automata

2015 februárjában 20 darab csekkbefizető automatát helyezett üzembe a posta, amelyen már biztosította a bankkártyás befizetés lehetőségét is. Az automatákon tavaly összesen 280 ezer csekket fizettek be az ügyfelek, több mint 3 milliárd forint értékben.

Bankkártyás csekkbefizetés

A Magyar Posta 2015 nyarán lecserélte 5000 POS-terminálját (ez csaknem a teljes postai hálózatot jelenti), ezzel párhuzamosan megteremtette a bankkártyás csekkbefizetés lehetőségét. Így a korábbi, költséges készpénzfelvételi tranzakció helyett a csekkeket már kártyás vásárlási tranzakcióként fizethetik be az ügyfelek. Az ügyfelek élnek a felkínált lehetőséggel, ugyanis egyre többen egyenlítik ki így számláikat a postákon, 2015 év végéig 10,3 millió darab csekket fizettek be így az ügyfelek, 97 milliárd forint értékben.

Csekkoló

2015 év végén elindult a Csekkoló alkalmazás, amely a Posta Hűségkártya használata mellett postán, a Magyar Posta csekkbefizető automatáin vagy az iCsekk applikáción keresztül, a regisztrált ügyfelek által befizetett csekkek adatait tartalmazza. Az automatikusan feldolgozott és kategorizált befizetések mellett lehetőség van arra is, hogy az egyéb kiadásokat és bevételeket rögzítse a felhasználó és az egyes pénzügyi tételeket tetszőlegesen csoportosítsa, elemezze. A rendszer lehetővé teszi, hogy a Díjnet szolgáltatást is igénybe vevő ügyfelek összekapcsolják fiókjukat a postai alkalmazással, ezáltal minden befizetés egy helyen lesz látható.

A Magyar Posta 2016-ban további fejlesztéseket hajt végre a csekkes befizetéshez kapcsolódóan, melyekről várhatóan 2016 első negyedévében tájékoztatja a közvéleményt – teszik hozzá a közleményben.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik