Pénzügy

A legjobb állásokra pályázik? Itt a segítség!

Több mint főiskola. A budapesti Metropolitan egyedülálló hely arra, hogy a fiatalokat bevezesse az életbe: élményalapú, gyakorlatias oktatással, ahol borszakértő és PR-stratéga tartja az életszagú órákat.

Mire gondoljunk, ha azt halljuk, egy magánfőiskola gyakorlatorientált képzést nyújt? Herczeg Ágnesnek például van egy saját boriskolája, 15 éves nemzetközi tapasztalata, az első magyar női Master of Wine hallgató, és emellett óraadó a Metropolitanen, a borturisztikai tanácsadó szakirányú továbbképzés szakvezetője. A kurzus idén indult először, borászatból élő szakembereket vonnak be, akik az elméleti tudás mellett a tapasztalataikat és a nemzetközi szemléletet is jól át tudják adni.

Ilyen nincs még egy az országban

Azzal kezdtek, hogy a szőlészeti és borászati ismereteket Tokajban adták le, ahol Szepsy István is szőlészeti előadást tartott. Pincékbe mentek, forrásban lévő borokat kóstoltak ifjabb Szepsy Istvánnal, a valóságban tanulhatták meg a borkészítés folyamatát. Később a projektfeladatokban életszerű (vagy akár a munkájuk során tapasztalt) problémákra kell megoldást találniuk, együttműködve a borvidékek képviselőivel és egymással.

Herczeg Ágnes a gasztronómia-szakosoknál nemrégiben a bor-étel párosítást úgy tanította, hogy bevitt ételt-italt, így ki is próbálhatták a hallgatók, mi mihez passzolhat.

Szerinte ennyire gyakorlatorientált képzés nincs másik az országban: arra készítik fel a hallgatókat, hogy rögtön be tudjanak állni a munkába, és ne legyen nekik idegen az, ami az életben, a munkahelyen várja majd őket.

Előnyben a magánfőiskolák

Zsoldos Dávid óraadó, a CEMP Experience és a Fidelio Média ügyvezetője szerint a magánfőiskolák erőssége abban rejlik, hogy képesek gyorsan reagálni a munkaerőpiac igényeire, nem úgy, mint egy állami vagy egyházi intézmény, amelyet nehézkessé tehet a szabályozói környezet és a finanszírozási kötöttségek. Igaz, magánfőiskolaként  nincsenek évszázados tradíciók, viszont nem vitás, hogy a legkeresettebb, leggyorsabban avuló szakmákban rugalmasságuk miatt mégis ők viszik a prímet, mert gyakorlatias az oktatásuk – tette hozzá.

Hasonló a véleménye Perlaky-Papp József PR-stratégának is, aki a MET címzetes docense, több helyen tanácsadó, és dolgozik a piacon is. A kríziskommunikáció az egyik szakterülete, és büszke arra, hogy ebben a témában Közép-Európában először a Metropolitanen oktatnak diplomásokat önálló képzésben. Perlaky számára a főiskola izgalmas oktatási kihívást jelent, mert szép feladatnak tartja a kommunikáció tudományos világa mellé a gyakorlati képességek felépítését, átadását.

Az életre készít fel

Az hogy tanácsadóként nagy feladatokat bíznak rá az oktatásban, rengeteg előnnyel jár. Egyrészt a kommunikációs szakma lényegi, gyakorlati oldalát lehet megmutatni a hallgatóknak. Ez azért fontos, mert az első munkahelyen rögtön nagyon konkrét feladatokat fognak kapni, amit csak akkor tudnak megoldani, ha a széleskörű gyakorlati tapasztalattal rendelkező oktatótól megkapták a szükséges szakmai inspirációkat. Az aktuális példák, amelyek a közéleti és stratégiai gondolkodást építik nemcsak a körülöttük zajló világ értelmezését segítik, hanem azt a kommunikációs szakmai nézőpontot építik, amely szükséges ahhoz, hogy a hallgató önállóan is képes legyen minél kisebb megrázkódtatás mellett munkát vállalni és abban helytállni.

Ehhez a főiskola keretein belül működő hallgatói PR-team például olyan lehetőségeket biztosít, amelyben egy márka online képének felépítését vagy éppen egy város márkázási stratégiájának folyamatát kísérhetik figyelemmel. Nagy dolog az, ha egy ötlet, egy gondolat kikerül a hallgató kezei közül és azt látja megvalósulni. Vagy ha végigkísér egy teljes tanácsadási folyamatot a szerződéskötéstől az átadásig, látja, hogyan prezentálnak a megrendelőnek, mit jelent átadni és megvédeni a stratégiai kommunikációs anyagot. Perlaky 21 éve van a piacon, címlapos kríziseket kezelt, vezérigazgatók, politikusok mellett dolgozik, márkát épít, stb. Úgy érzi, a kommunikációs szakma esszenciális tapasztalatait képes bevinni az oktatási módszereibe.

Belépő a szakmába

Szerinte az sem gond, ha valaki még nem tudja, mivel szeretne foglalkozni. Bátorítja a hallgatókat, kóstolgassanak, mint egy svédasztalnál, és figyeljenek arra, mi tetszik meg nekik igazán, mi ragadja meg őket. Ahogy ő fogalmaz: találják meg, mitől csillog a szemük. Ha pedig elkapja őket az a valami, akkor menjenek utána a témának, bővítsék a tudásukat, mindent bele.

Azok számára akik érzik a hívást a kommunikációs szakmában, rendszeresen szervez szakmai rendezvényeket, ahová mindig meghívják a régi hallgatókat is, hiszen egy szakmai család részei. Jó alkalom a továbbfejlődésre az évente megrendezett Kreatív PR Prizma Est, ahol a Kreatív szaklap díjnyertes PR-ügynökségei mutatják be azokat a kommunikációs megoldásaikat, amelyek a hazai szakma legjobbjai az adott évben.

Így válhat a Budapesti Metorpolitan Főiskola olyan képzési intézménnyé amely nem csak a szakmai tudást építi, hanem a szakmába való belépés kapuja is egyben.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik