Pénzügy

Minden ötödik tájékoztatással félrevezetik a vevőket

A vizsgált 954 esetben 173 alkalommal tapasztaltak jogsértést a fogyasztóvédelem ellenőrei a szavatossági és a jótállási jogok tájékoztatása esetében.

A tájékoztatás szerint sok probléma van a jótállási jegyekkel, 264 ellenőrzésből 159 esetben találtak valamilyen szabálytalanságot, több esetben a kereskedő egyáltalán nem adott át jótállási jegyet, vagy az átadott jegy hiányos volt.

“Akciós terméket nem cserélünk” – átverés

A kormányhivatalok munkatársai 470 üzletben ellenőrizték a vásárlók könyvét is, 54 helyen, az esetek 11,5 százalékában találtak hiányosságot – közölte a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) kedden az MTI-vel.

A következő félrevezető tájékoztatásokkal találkoztak az ellenőrök a próbavásárlások során: “akciós terméket nem cserélünk”, “üzletünkben levásárolhatja”, “reklamációt három napig fogadunk el”, “csere csak, ha eredeti a csomagolás”.

Vissza a pénzt!

Az NFH felhívja a figyelmet, hogy a jogszabály szerint minden termékre két év szavatosság jár, illetve kormányrendeletben meghatározott termékekre egy év a kötelező jótállás.

Ha a vásárolt áru elromlik vagy meghibásodik, a szavatossági időn belül lehet kérni a javítását, cseréjét, vagy ha egyik sem lehetséges, akkor árleszállítást, végső esetben pedig el lehet állni a vásárlástól, azaz vissza lehet kérni a pénzt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik