Pénzügy

Újabb szolgáltató központ jön Magyarországra

A British Petroleum (BP) olajipari tröszt mintegy ezer embert foglalkoztató szolgáltatóközpontot létesít Budapesten, a beruházás a közeljövőben kezdődik meg - jelentette be Bajnai Gordon nemzeti fejlesztési és gazdasági miniszter hétfőn Budapesten, sajtóbeszélgetésen.

A miniszter elmondta: tavaly október 1. óta hozzávetőleg 30 ezer munkahely szűnt meg Magyarországon, de a legutóbbi adatok szerint 12 ezer új munkahely létrehozását jelentették be. Az utóbbi időben számos világcég, köztük a Vodafone, illetve az IBM is hozott döntést hasonló központ létrehozásáról.
Richard Hookway, a BP finomító és marketing üzletágának pénzügyi vezetője elmondta: a budapesti szolgáltatóközpont nem egyszerű call center lesz, hanem átfogó szolgáltatásokat nyújt majd az ügyfeleknek mind az üzleti, mind a pénzügyi kapcsolatok területén. A pénzügyi vezető arra kitérő választ adott, hogy mekkora összegbe kerül a szolgáltatóközpont létrehozása.

A globális kőolaj- és földgázkitermelő és -feldolgozó tröszt a budapesti ügyfélszolgáltató központ működésének első négy éve során mintegy ezer dolgozót foglalkoztat majd. A BP az ügyfélszolgálat megindítását 2009 második félévére tervezi, amit intenzív betanítási időszak előz meg – fejtette ki Richard Hookway.

A BP üzletágvezetője hangsúlyozta: „Ez a lépés a BP magyarországi jelenlétének számottevő bővítését jelenti, és kulcsfontosságú szerepet játszik cégstratégiánkban, amely átalakítja és egyszerűsíti ügyfélkapcsolati és szolgáltatási eljárásainkat a finomító- és marketingtevékenységünk teljes területén.”

A minisztérium háttéranyaga szerint a BP már jelentős pozíciókra tett szert a magyarországi repülőgép-üzemanyagok piacán, elsősorban a Castrol márkajelű, igen keresett kenőanyagok révén. A BP Magyarországon jelenleg mintegy 70 embert alkalmaz.

A BP budapesti szolgáltató központját Philip Whelan irányítja majd. Elmondta: „A BP azért választotta Budapestet, mert a szolgáltatóipar terén a magyar fővárosnak Európa-szerte elismert, kiváló referenciái vannak, és jól teljesít a rendelkezésre álló munkaerő is, különösen a nyelvtudás, valamint a műszaki és ügyfélszolgálati ismeretek szempontjából.”

A szolgáltatóközpontot a részletes gazdaságossági elemzések és szakértői vélemények alapján fokozatosan építik ki és fejlesztik fel a megfelelő kapacitásra.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik