Szolnok, 2015. december 9.
Személyvonat halad a hangfogó kerítésekkel védett, felújított vasúti pályaszakaszon Szolnokon 2015. december 9-én. Átadták az ország egyik legnagyobb forgalmát lebonyolító vasúti vonala, a Szolnok-Szajol vasútvonal korszerûsített szakaszát. A nettó 20,7 milliárd forintos beruházás uniós és hazai forrás felhasználásával valósult meg.
MTI Fotó: Mészáros János
Gazdaság

Újabb álomgyilkosság: a nagy vasúti projekt is mehet a kukába

24.hu
24.hu

2017. 04. 12. 08:13

Korábban a témában:

Több jel utal arra, hogy ejtheti a kínai fél, vagy esetleg a magyar kormány a Budapest-Belgrád vasúti projektet – a Magyar Nemzet saját információkra és nyilvános beszámolókra hivatkozva rakta össze ezt a képet.

Márpedig ha fájt Orbán Viktornak a budapesti olimpiarendezés megakadályozása, ez a vasúti gigaprojekt megfeneklése is húsba vágó lehet. A kormányfő február végén egy rendezvényen világossá tette, szükségét érzi ilyen nagyberuházásoknak.

A Magyar Nemzet emlékeztet arra, hogy az EU – közel egy éve – kötelezettségszegési eljárást folytat a magyar-kínai projekt ügyében. (Emiatt a beruházás el sem kezdődhetett még.) Az EU-t állítólag zavarja, hogy kínai cégeknek nyitna kaput az uniós piacra az Orbán-kormány. A Magyar Nemzet meg nem nevezett forrása tudni véli, hogy nem hivatalos csatornákon már jelezték a magyar kormánynak, hogy elmarasztaló döntés születik majd a kötelezettségszegési eljárásban.

Akkor lenne ütőkártya a magyar kabinet kezében, akkor lenne nélkülözhetetlen a kínai áruk Európában való terítése szempontjából a Belgrád-Budapest vasútvonal, ha Pireuszon kívül nem lenne más kirakodási lehetőség a térségben. Azonban van más: adriai kikötők is rendelkezésre állnak. Olaszország pedig készen áll, ha a kínaiak át akarják gondolni a tervüket. A Magyar Nemzet felidéz egy februári hírt, amikor az olasz elnök Kínába látogatott, és arról szól, hogy Brüsszel aggályai miatt megkérdőjeleződött a kínai-magyar projekt, emiatt olasz városok, kikötők válhatnak kínai teherszállítmányok célpontjává.

Az eddigi hírek szerint a kínai-magyar vasúti projekt magyarországi szakaszára durván 550 milliárd forintot szánna a magyar kormány, ennek nagyobb része kínai hitelből lenne finanszírozva egy ideig, de a kölcsönt természetesen vissza kellene fizetni, így a végszámla 650-700 milliárd forintra is rúghatna.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Bayonne, 2017. április 19.
A francia elnökválasztáson független jelöltként induló Emmanuel Macron volt francia gazdasági miniszter kampányplakátját ragasztja falra egy férfi a délnyugat-franciaországi Bayonne városban 2017. április 19-én. Balról Marine Le Pen, a jobboldali Nemzeti Front (FN) elnöke és államfőjelöltje. Az elnökválasztás első fordulóját április 23-án rendezik. (MTI/AP/Bob Edme)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.