Gazdaság

Ők most a legmenőbb magyar YouTube sztárok, elég sokat is keresnek

24.hu
24.hu

2017. 03. 13. 14:54

Korábban a témában:

Számos nemzetközi és hazai oldal figyeli a YouTube nyilvános statisztikáit, hogy kik a legnézettebb videósok vagy kiknek van a legtöbb feliratkozójuk. Ezek a listák havonta változnak, Magyarországon is.

Nálunk a három legtöbb feliratkozóval rendelkező magyar csatorna a következő volt (utolsó 30 nap adatai alapján, szponzoráció nélküli bevételi becsléssel):

  1. Videómánia (Dancsó Péter), 616 ezer feliratkozó, 183,3 millió megtekintés (becsült bevétel: havi 234 ezer – 3,5 millió forint között)
  2. VamosART, 586 ezer feliratkozó, 127 millió megtekintés (becsült bevétel: havi 172 ezer – 2,7 millió forint)
  3. Scribble Netty, 537 ezer feliratkozó, 67,4 millió megtekintés (becsült bevétel: havi 50 ezer – 820 ezer forint)

A nagy pénz a szponzorációban van

A videósok havi bevételeinek jelentős része a videóik elején megjelenő reklámokból származik. Azt, hogy egyes országokban bizonyos típusú tartalmakkal mennyit lehet keresni, azt a hirdetői piac árai határozzák meg leginkább. Magyarországon ezer megtekintésenként nagyjából 1 dollárt lehet keresni, az USA-ban ugyanez 2,5 dollár. Manapság a YouTube előnyben részesíti a hosszabb videókat, így van olyan csatorna (pl. gamerek), amelyeknek kevesebb a feliratkozója, mint a nagy sztároknak, de a hosszabb videók miatt adott esetben nagyobb lehet az egy videóra eső bevételük.

A legmenőbb magyar sztároknak ugyanakkor jóval nagyobb bevételt jelent a szponzorációkból, termékelhelyezésekből, illetve a céges eseményeken való megjelenésből bejövő pénz. Bár minden videós médiaértéke különböző, egy-egy szponzorációért akár több százezer forintot is fizetnie kell egy hirdetőnek az elérés függvényében. Ezeket a pénzeket nyilvánvalóan nem tartalmazza a becslés, hiszen üzleti titok, hogy a cégek pontosan mennyit fizetnek a hazai sztároknak. A legnagyobb hazai sztárok profi ügynökségekkel működnek együtt videóik teljes körű menedzselésére.

Magyarországon egyébként abszolút nézettségben a KerekMese nevű mesecsatorna vezet, amit Vass Mónika meseíró-illusztrátor a családjával együtt készít főállásban. Ők külön webes boltot is kanyarítottak hozzá, dvd-kkel, kifestőkkel és egyebekkel. Videóikat 419 milliószor látták a YouTube-on.

A 24.hu február végén interjút készített Dancsó Péterrel, amit itt tud elolvasni.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Armed Catalan policemen, known as Mosso d'Esquadra pass by the FC Barcelona logo with a black ribbon and a message reading "We are all Barcelona" before the Spanish league footbal match FC Barcelona vs Real Betis at the Camp Nou stadium in Barcelona on August 20, 2017.
Security barriers were put up at the entrances of the Camp Nou to stop vehicles after a deadly jihadist attack three days ago. An outcry has erupted on social media and in the press about the absence of bollards -- short, concrete posts to stop vehicles from driving onto sidewalks, with some people even demanding the  mayor's resignation for ignoring police recommendations for such preventive barriers. Drivers have ploughed on August 17, 2017 into pedestrians in two quick-succession, separate attacks in Barcelona and another popular Spanish seaside city, leaving 14 people dead and injuring more than 100 others / AFP PHOTO / LLUIS GENE
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.