Lajosmizse, 2015. április 21.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal Dél-alföldi Regionális Vám- és Pénzügyõri Fõigazgatósága munkatársai az ekáer-ellenõrzés (elektronikus közúti áruforgalom ellenõrzõ rendszer) részeként egy kamionsofõr okmányait kérik el az M5-ös autópálya lajosmizsei tengelysúlymérõ állomásán 2015. április 21-én. A március óta élesben mûködõ ekáer az útdíjas hálózatra alapozva nyomon követi a jármûvek mozgását, ezzel megoldja azt a korábbi problémát, hogy a jogsértések kapcsán az árumozgást nehezen lehetett azonosítani.
MTI Fotó: Ujvári Sándor
Gazdaság

Már a túlpakolt furgonok is vihetnek EKÁER-mentes árut

24.hu
24.hu

2016. 10. 14. 15:42

Korábban a témában:

A probléma az volt, hogy az adótörvény szigorúbb volt, mint az EKÁER, ugyanis kiterjesztette az EKÁER-kötelezettséget olyan, nem útdíjköteles járművekre is, amelyeknek tényleges össztömege meghaladta a 3,5 tonnát. De az EKÁER-rendelet szerint az EKÁER-kötelezettség csak az útdíjköteles járművekre vonatkozott.

Ez azt jelentette, hogy az EKÁER-mentesség nem vonatkozott arra az esetre, amikor a nem útdíjköteles gépjármű tényleges össztömege meghaladta a 3,5 tonnát, még akkor sem, ha a konkrét szállítmány (termékegység) értéke nem érte az 5 millió forintot, a tömege pedig a 2500 kg-t.

Ez a jogalkotási anomália azt eredményezte, hogy ha pl. egy szál virágot értékesített valaki és elszállíttatta egy kamionnal, akkor nem kellett EKÁER-számot kérni, de ha ugyanezt a virágot nem útdíjköteles furgonnal vitték, akkor kellett EKÁER, ha a furgont túlpakolták (még akkor is, ha a túlpakolásról a feladó később szerzett tudomást).

Ezt a jogalkotási anomáliát most szüntetette meg az EKÁER-rendelet legújabb módosítása. E szerint a mentesség most már (október 13-tól) a nem útdíjköteles gépjárművekre is vonatkozik – írta az RSM blogja, példákat is hozva.

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.