Gazdaság

Magyarországon gyártják az új Alfa Romeo Giulia fékrendszerének vezérlőegységét

24.hu
24.hu

2016. 07. 11. 14:43

  • A világon először kezdték meg az MK C1 rendszer sorozatgyártását, mely az új Alfa Romeo Giulia-ban mutatkozik be.
  • A fejlesztésben a Continental veszprémi és budapesti mérnökei is aktívan közreműködtek.
  • A fékrendszer vezérlőegysége (ECU) hazánkban készül, a Continental budapesti gyárában.
  • Az MK C1 egy rendkívül nagy hatékonyságú fékrendszer, ami dinamikusabb, könnyebb és rövidebb féktávval rendelkezik, mint a hagyományos fékrendszerek.
Korábban a témában:

Gyorsabb fékezés és rövidebb féktáv – ígérik. Az apropó, hogy a Continental készíti az Alfa Romeo számára az MK C1 rendszert az új Giulia modell integrált fékrendszeréhez. A sorozatgyártást most kezdték meg, a vezérlőegység ráadásul Magyarországon készül.

Nagy büszkeséggel tölt el minket, hogy egy olyan jármű részére szállíthatjuk be az MK C1-et, mint az Alfa Romeo Giulia. Ez természetesen legfőképpen az innovatív fékrendszer sorozatgyártását lehetővé tevő és a fejlesztésben részt vevő magyar csapat kiváló teljesítményének is az érdeme. A gyártás budapesti telephelyünkön zajlik – mondta a jó hírt kommentálva a Continental Automotive Hungary Kft ügyvezetője, a Continental budapesti gyárának igazgatója, Keszte Róbert.

Az MK C1 nagy fékerőt nyújt, a rövid féktáv pedig segít megelőzni a baleseteket, és csökkenti az ütközések súlyosságának mértékét – tette hozzá. A Continental által kifejlesztett MK C1 elektronikus fékrendszer dinamikusabb, könnyebb és kisebb méretű, mint a hagyományos fékrendszerek. Az új integrált rendszerrel a sofőr a pedál nyomására mindig ugyanazt a hatást érzékeli, ami növeli a komfortérzetet – sorolta a többi előnyt.

MK C1 – dinamikus és hatékony fékezés az integrációnak köszönhetően

Az MK C1 rendszerben a fékerősítőt és a vezérlőt (ABS és ESC) mind egy kompakt, súly-hatékony modulba építették be. Az egész rendszer 3-4 kilogrammal kevesebbet nyom, mint egy hagyományos fékrendszer, az összehasonlítás alapjául vett rendszertől függően. Az elektro-hidraulikus MK C1 sokkal gyorsabban képes a féknyomást előállítani, mint a hagyományos hidraulikus rendszerek, így megfelel az új fejlett vezetői asszisztenciák által támasztott fokozott nyomásdinamikai követelményeknek, a balesetek megelőzése és a gyalogosok védelme érdekében.

Ezen kívül a rendszer a rekuperatív fékrendszerek követelményeinek is képes megfelelni minden további módosítás nélkül, miközben a kényelem rendkívül magas szintjét nyújtja. Így amellett, hogy jelentősen hozzájárul a biztonságos és dinamikus vezetéshez, az energiatakarékosságban is élen jár.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Budapest, 2017. július 27.
Elrajtol a mezőny a női 100 méteres gyorsúszás előfutamában a 17. vizes világbajnokságon a Duna Arénában 2017. július 27-én.
MTI Fotó: Kovács Tamás
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.