Gazdaság

Quaestor-pénzek – itt vannak a végső számok

24.hu
24.hu

2016. 04. 11. 10:23

Korábban a témában:

Február 15-ig nyújthatták be a Quaestor és a Hungária ügyfelei kárrendezési kérelmüket a Kárrendezési Alaphoz. Az alap összesen 32 740 kérelmet vett nyilvántartásba, melyből 32 220 a quaestoros és 520 a hungáriás. A Portfolio.hu a Kárrendezési Alaptól megtudta azt is hogy a beérkezett kérelmek között többségében voltak azok, amelyek 30 millió forint alatti kárigényt jeleztek ( 31 254 quaestoros és 483 darab a hungáriás). A 30 millió forint feletti igényekből mindössze 1003 darab volt (ebből 996 darab a quaestoros).
S hogy miért voltak 10 ezren, akik már semmit nem kapnak? Mint emlékeztetett a portál, az új kárrendezési törvény alapján az összegének megállapításakor az alap figyelembe veszi a kötvényvásárláskor megfizetett összeget maximum 30 millió forintig, amelyből levonja

  • a 2008. január 1. után a cégcsoport kötvényein jóváírt hozamot,
  • a 11 százalékos önrészt, és
  • a Beva által a Quaestor-kötvényeseknek már korábban kifizetett kártalanítást.

Így adódott, hogy összesen 10 614-en kaptak értesítést arról, hogy a Beva által a hiányzó kötvények után már kifizetett kártalanításon túl nem jár nekik több. Ennyien kaptak tehát nullás értesítőt.

Összesen egyébként 27,8 milliárd forintot ítéltek meg a Quaestor és 2 milliárd forintot a Hungária ügyfeleinek a 30 millió forint alatti kárigényekre, míg a 30 millió felettieknél ugyanezek a számok 6,8 és 0,5 milliárdot tesznek ki.

Összesen tehát a quaestoros ügyfeleknek 34,7 milliárdot, a hungáriásoknak 2,5 milliárdot ítélt meg a Kárrendezési Alap, de a tényleges kifizetés attól is függ, hogy időközben a károsultak hány kérelmet vonnak vissza (miután erre is van lehetőségük) – jegyzi meg a lap.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Charleroi, 2017. szeptember 19.
A Ryanair ír légitársaság repülőgépei a belgiumi Charleroi repülőtéren 2017. szeptember 19-én. A cég több mint 2000 járatát törölte, ebből 143 Belgiumból induló járatot pilótahiány, a légiforgalmi irányítás kapacitásának szűkössége, a sztrájkok, a kedvezőtlen időjárás, valamint a személyzet szabadságának kötelező kiadása miatt. (MTI/EPA/Stephanie Lecocq)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.