Gazdaság

Már telefonon is lehet ügyeket intézni a kormányablakokban

kormányablak ügyintézők (Array)
kormányablak ügyintézők (Array)

Már telefonon is adhatunk meghatalmazást az okmányirodai vagy kormányablakos ügyintézéshez a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) új fejlesztésének köszönhetően – jelentették be a KEKKH sajtótájékoztatóján szerdán Budapesten.

Balogh Gábor, a hivatal osztályvezetője elmondta, a telefonos ügyintézéshez az állampolgároknak egyszer kell bemenniük az okmányirodába vagy kormányablakba, hogy személyesen igényeljenek egyedi azonosító számsort és PIN-kódot, és hozzájáruljanak ahhoz, hogy telefonon is intézhessék ügyeiket.

Ezután az ügyfeleknek, ha meghatalmazást szeretnének adni valakinek, elegendő felhívniuk az ingyenes kormányzati ügyfélvonalat, a 1818-at, bediktálniuk az azonosítószámot és a PIN-kódot, és elmondaniuk, ki és milyen ügyben járhat el helyettük – tette hozzá.

Az úgynevezett telefonkódos elektronikus azonosítás bevezetésével több mint 80 ügytípushoz, egyebek mellett a gépjárművel, az útlevéllel és a személyi igazolvánnyal kapcsolatos ügyekhez adhatunk telefonon meghatalmazásokat, amelyekhez tehát sem tanúkra, sem papíralapú formanyomtatványokra nincs szükség.

Például ha az útlevelet igényléskor okmányirodai átvétellel kértem, de nem tudok érte menni, akkor már telefonon is tehetek meghatalmazást, hogy a nevemben járjon el a férjem. Eddig ehhez papírra és két tanúra volt szükség.

– tájékoztatott a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala sajtóosztálya.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik