Gazdaság
pepsi (Array)

40 milliós bírság Pepsi nyereményjáték miatt

24.hu
24.hu

2016. 01. 05. 11:30

A Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt. jogsértő módon reklámozta „Pepsi Funball” promócióját, mert a vállalkozás nem tudta biztosítani a garantált ajándékként ígért Pepsi Funball-labdát az akció teljes időtartama alatt.
Korábban a témában:

A GVH megállapította, hogy a Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt. 2014. június 15. és 2014. augusztus 31. között zajló „Pepsi Funball”nyereményjátéka népszerűsítésekor megtévesztette a fogyasztókat a garantált Funball-labda nyereményre utaló állításaival.

A Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt. kommunikációs kampányának főüzeneteként ígért világító Pepsi Funball-labdát, mint garantált nyereményt vagy ajándékot, de ennek megszerzésére 2014. augusztus 10-től korlátozottan, augusztus 15-től pedig már egyáltalán nem volt lehetőség.

Ellentmondásos reklám

A Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt. a főüzenethez kapcsolt *-ozott másodlagos üzenetében megpróbálta ugyan felhívni a fogyasztók figyelmét, hogy az ajándékok beváltása a készlet erejéig lehetséges. E másodlagos üzenet azonban a GVH megítélése szerint ellentmondásban volt a garantáltként hirdetett ajándékkal. A cég kommunikációs kampánya pedig nem tartalmazott más fogyasztói üzenetet a fenti reklámüzenetek közötti ellentmondás feloldására.

A GVH döntése szerint a Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folyatatott, hiszen promóciójának főüzenetével arra késztette a fogyasztókat, hogy a Funball focilabda-ajándék garantált elérhetősége miatt hozzák meg döntésüket a részvételre a nyereményjátékban, és e döntést a garanciára történő utalás nélkül nem hozták volna meg.

A játék megszervezéséért és lebonyolításáért az ADAMSKY Kft. felelt. A GVH azonban nem állapította meg e cég jogi felelősségét a promóció jogsértő reklámjaival összefüggésben, mivel a kampány minden lényeges eleme a Fővárosi Ásványvíz és Üditőipari Zrt. jóváhagyásával vagy utasítására valósult meg, így az eljárást megszüntette az ADAMSKY Kft.-vel szemben.

A GVH a Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt.-re kirótt bírság kiszabásakor a jogsértéssel érintett kommunikációs költségekre alapozott.

A GVH enyhítő körülményként vette figyelembe, hogy

  • a Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt., valamint az általa teljes körű projektmenedzsmenttel és végrehajtással megbízott ADAMSKY Kft. törekedett a fogyasztói panaszok kezelésére, a játékosokat igyekezett kárpótolni helyettesítő ajándékok kiosztásával;
  • a társaságok megjelentették az „elfogyott a labda” felhívást az egyes reklámokban, leállították a tévéreklám sugárzását még a labda tényleges elfogyása előtt a készletjelentések alapján.

 

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.