Gazdaság

Hans Dieter Pötsch: több oka volt a WV-botránynak

A Volkswagen sajtótájékoztatót tartott, ahol a cégcsoport elnöke, Hans Dieter Pötsch és a vezérigazgatója, Matthias Müller beszélt a dízel- és a szén-dioxid-botránnyal kapcsolatos fejleményekről és a cégcsoport jövőjére vonatkozó tervekről – írta a Portfolió.

Ebből kiderült, az európai járművisszahívások néhány héten belül elkezdődnek. Az európai vevőknek nem kell tenniük semmit, a cégcsoport időben értesíteni fogja a tulajdonosokat a szükséges javítás idejéről és végre fogják hajtani azt. 

Arra az újságírói kérdésre, hogy az amerikai ügyfeleknek nagylelkű kompenzációs csomagot ajánlott fel a Volkswagen, akkor az európai vásárlók is számíthatnak erre, azt válaszolta:

A javításhoz szükséges procedúrát olyan kellemessé tesszük amennyire csak lehetséges és a munkáért sem számolunk fel díjat.

Pötsch szerint az egész botrányt az okozta, hogy a cég alkalmazottainak egy csoportja rájött arra, hogy a tőlük elvárt fejlesztéseket nem tudják időre, illetve a rendelkezésre álló költségvetésből megoldani, így más módszerhez folyamodtak. Így megalkottak egy olyan szoftvert, amely képessé tette a járműveiket a károsanyag-kibocsátás csökkentésére a tesztek alatt.

A vezető szerint az viszont még mindig nem tisztázott, hogy ezek a visszaélések 2005-től tartottak-e, illetve az sem egyértelmű, hogy az elkövetők tisztában voltak-e a tettük következményével, illetve azzal, hogy mekkora kárt okoznak.

A cégcsoport belső ellenőrzése három fő okot azonosított, amelyek a mostani botrányokhoz vezettek:

  • néhány munkavállalójuk “kötelezettségszegést” követett el
  • a Volkswagen több belső folyamata is hibás volt
  • a Volkswagen néhány részlegén belül olyan attitűd, olyan hozzáállás volt, amely elnéző volt a törvényszegésekkel szemben (ez okozta számukra a legnagyobb sokkot).

Ajánlott videó

Olvasói sztorik