AppleMark
Gazdaság

Komolytalannak tartják Széles reptérfejlesztési terveit

24.hu
24.hu

2015. 12. 03. 10:54

A kormány ötmilliárd forintot ad Sármellék korszerűsítésére, miközben így is épp elég modern. A fejlődéshez turisztikai vonzerő kellene – vélik szakemberek.

Nem látják indokoltnak a Népszabadság által megkérdezett légügyi szakértők azt, hogy a kormány ötmilliárd forintot ad a Széles Gábor érdekeltségébe tartozó sármelléki repülőtér fejlesztésére.

A légikikötőt – mely a Balatontól és Hévíztől is 15 percre van – még 2007-ben, bő kétmilliárdos fejlesztéssel újjávarázsolták, utasterminált, parkolót, logisztikai bázist építettek, pályafényt és ILS-rendszert helyeztek üzembe, mely rossz látási viszonyok között is lehetővé teszi a leszállást. Akkor az állam majdnem 400 milliót adott a fejlesztésekhez. Volt olyan év, hogy 120 ezren is megfordultak a repülőtéren, de tavaly már csak 33 ezren, az idén ennél is kevesebben. Az utóbbi években csak a fejlesztési minisztérium évi százmilliós támogatásával tudták életben tartani a létesítményt.

A repülőteret a Hévíz százszázalékos tulajdonában álló kft. működteti, a területet évi négymillió forintért bérlik Sármelléktől és Zalavártól, emellett évente 36 millió forintba kerül az infrastruktúra bérlete, amely tavaly Széles Gábor érdekeltségébe került. A nagyvállalkozó a kifutópálya meghosszabbításában gondolkodik, hogy tengerentúli járatokat is fogadhassanak, és Sármellék akár átszálló reptérként is működhessen az amerikai kontinens és a Közel-Kelet, valamint India között. Egy légiközlekedési szakember szerint azonban nincs mit modernizálni a reptér infrastruktúráján, a bevezető fénysorok, az elektronikus leszállítórendszer és a 2500 méter hosszú kifutópálya szinte minden szóba jöhető géptípus fogadására alkalmas.

Egy szakember, aki korábban évekig részt vett a sármelléki reptér üzemeltetésében, komolytalannak nevezte a tengerentúli járatok fogadásának tervét, mondván, ez Budapestnek sem jött össze, így nehezen lesz egy kis zalai település a hosszú távú járatok csatlakozási pontja. Ahhoz, hogy a repülőtér elérje a nullszaldót, vagy szerény nyereséget biztosító háromszázezres utasforgalmat, nem álmodozás és felesleges fejlesztés, hanem turisztikai vonzerő, profi marketingmunka kell. Az ötmilliárdot nem a reptérbe, hanem olyan szállodákba, éttermekbe és fürdőkbe kell fektetni, melyek miatt a külföldi vendégek ideutaznak – idézi a lap.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Swedish director Ruben Ostlund delivers a speech on stage after he was awarded with the Palme d'Or for the film 'The Square' on May 28, 2017 during the closing ceremony of the 70th edition of the Cannes Film Festival in Cannes, southern France.  / AFP PHOTO / Alberto PIZZOLI
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.