Gazdaság

Milliárdosok klubjába került a Szallas.hu

nyaralas(210x140).jpg (nyaralás)
nyaralas(210x140).jpg (nyaralás)

A belföldi turisztikai piac bővülését is sikerült túlszárnyalnia a portálnak. Márciustól már 5 kontinensre utaztat a magyar szállásközvetítő.

A Szallas.hu Csoport 66 százalékos növekedéssel 1,34 milliárdos árbevételt ért el 2014-ben. A cég által kínált szálláshelyek száma – egy nemrégiben kötött stratégiai megállapodásnak köszönhetően – átlépte a 100 ezres számot, az oldalon idén már 5 kontinensre foglalható szállás magyar nyelven.

Ennyire jó üzlet a turizmus

Szárnyalnak

A belföldi turisztikai piac bővülését is jelentősen túlszárnyalva 1,34 milliárd forintra emelte árbevételét tavaly a Szallas.hu, ami 66 százalékos növekedésnek felel meg. „Itthon 60, míg külföldön 80 százalékos volt a bővülésünk. Összesen közel 10 milliárd forint értékben 1,2 millió vendégéjszakát közvetítettünk a múlt évben” – ismertette a cég főbb eredményeit Varga Zoltán, a Szallas.hu ügyvezetője.

A 2007-ben alapított, első üzleti évében 5,6 millió forintos forgalmat elérő cég tavaly megnyerte a Deloitte Közép-Európai Technology Fast 50 díjat, melyet évről évre a régió leggyorsabban növekvő technológiai vállalatának adnak át. „A bővülés alapját két tényező adja. Egyrészt a belföldi turizmus növekedése, mely idén sem torpan meg, becsléseink szerint elérheti a 9 százalékot. Másrészt évről évre emelkedik az online szállásfoglalás aránya, mely 2015-ben akár a 60 százalékot is elérheti. Ehhez a szemléletváltáshoz az online szállásfoglalás számos szolgáltatása, például a rugalmas kereső, az azonnali foglalás és az árösszehasonlítás lehetősége is hozzájárul, így a Szallas.hu fejlesztései a piac növekedését is szolgálják” – mondta Varga Zoltán.

A szakember hozzátette, a Szallas.hu egyre nagyobb szerepet játszik a külföldiek beutaztatásában is, tavaly például a Lengyelországból érkező vendégszám erőteljes növekedését tapasztalták.

2015-től 5 kontinensen

2014-ben a Szallas.hu jelentős szálláshelykínálatot épített ki Horvátországban, így az egyik legnagyobb hazai kiutaztatóvá vált. Az organikus növekedés mellett ehhez az is hozzájárult, hogy a cég 2014 végén megállapodást kötött a Hotel.de szállásközvetítő oldallal, így jelenleg már 127 400 szálláshely érhető el a Szallas.hu oldalán.

„A Hotel.de kínálatának teljes integrációja márciusra fejeződik be, így tavasztól a magyarok már 5 kontinensre tudnak nálunk szállást foglalni. Célunk, hogy nemcsak a hazai, hanem a közép-európai szállásközvetítő piac vezetőjévé váljuk az elkövetkezendő 3 évben. Ehhez kapcsolódóan idén eddig legnagyobb nyereményjátékunkat hirdetjük meg, melynek keretében egy BMW 218-as személygépkocsit sorsolunk ki magyar vendégeink körében” – tette hozzá Varga Zoltán.

A belföldi piacon a Szallas.hu részesedése jelenleg 31 százalékos az összes online szállásfoglalásból. A tavalyi év a cég életében az üzleti eredményeken túl is számos rekordot hozott. Akadt például olyan szállóvendég, aki a teljes 2014-es évben egy hotel vendégszeretetét élvezte. A legnagyobb egyszeri foglalás értéke elérte a 9 millió forintot, legolcsóbban pedig 2000 forintért jutottak szálláshoz – több ízben is – a vendégek.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik