Közben a világ légitársaságai egymás után vizsgálják felül hosszú távú üzleti terveiket – a Virgin Atlantic, az Emirates Airlines és az ausztráliai Qantas légitársaság közölte, hogy fontolóra vették az Airbus A380-as óriásgép megrendelésének lemondását -, miután az EADS kedden újabb halasztás jelentett be a hozzá tartozó Airbus gyártotta A380-asok kiszállítására. Az Emirates eddig az A380-as legnagyobb megrendelője, 43 ilyen óriásgépet kért korábban. Elsőként a Singapore Airlines számíthat az A380-asra, de nem idén decemberben, mint eredetileg várta, hanem legkorábban jövő októberben.
A júniusban bejelentett egy év halasztást újabb egy évvel toldották most meg, változatlanul a repülőgép villamosvezeték-rendszerének szerelési problémáira hivatkozva.
Ezzel a várható üzemieredmény-kiesés 4,8 milliárd euróra emelkedik négy év alatt, ebből 1,1 milliárd euró kiesése már idén várható. Júniusban 2 milliárd eurós kiesést jeleztek csak az EADS-nál. A csoportnál évi 2 milliárd eurós költségcsökkentést is felvázoltak most a növekvő kisesés és a légitársaságoknak fizetendő kötbér ellensúlyozására, ez is sokkal nagyobb minden korábbi tervnél, és e célt 2010-re akarják elérni.
Közölték: elképzelhetően további költségekkel jár az A350-es repülőgép áttervezése is, hogy versenyezni tudjon az amerikai Boeing 737-es Dreamlinerrel.
A hitelminősítők már fontolgatják az EADS leértékelését.