Gazdaság

Nő a kiskereskedelmi forgalom a vb közeledtével

A tavalyi év azonos időszakához képest 4 százalékkal emelkedtek az eladások, derül ki a BRC adataiból. A vásárlók a nagyképernyős televíziók iránt mutatták a legnagyobb érdeklődést, de a vásárlói bizalom még mindig sérülékeny.

Mint arról korábban beszámoltunk, a DIW német gazdaságkutató intézet szerint miközben nagyok az elvárások a közelgő németországi labdarúgó-világbajnokságnak az ország gazdaságára gyakorolt fellendítő hatását illetően, valószínű, hogy igen szerény lesz, amit az esemény a német nemzetgazdaságnak többletként ad.

A DIW úgy látja, hogy a vb a belföldi keresletet megélénkítheti, így a máskülönben az exporttól vezérelt gazdasági növekedés bázisa kiszélesedik, de ez csak akkor következik be, ha a német fogyasztók hirtelen és határozottan változtatnak fogyasztási és befektetési szokásaikon. Márpedig ennek nincs sok esélye. Maga a labdarúgásra épült gazdaság Németországban viszonylag igen csekélyke, ha például az autóiparhoz vagy más ipari ágazatokhoz viszonyítjuk – érvel a DIW.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik