Gazdaság

LENDÜLETBEN A TCHIBO

A kávépiac negyedét szerezte meg négy év alatt a Tchibo Magyarországon. Balogh E. Attila, a magyar leányvállalat ügyvezető igazgatója a cég helyzetét ismertetve elmondta: a Tchibo Budapest Kft. első teljes üzleti évében, 1993-ban a hazai legális kávépiac 8,7 százalékát birtokolta, 1996 közepére azonban már a 15 ezer tonnára növekedett éves forgalom negyede az övé. A budaörsi termelőbázist kiépítő, 120 embert foglalkoztató cég bevallása szerint eddigi magyarországi befektetéseik összege elérte az 1,3 milliárd forintot, és idén újabb 400 milliót fordít a pörkölő- és csomagolókapacitásának fejlesztésére, valamint számítógépes hálózatának bővítésébe. A piaci ezüstérmes Tchibo ügyvezetője a piackutatók adataira hivatkozva úgy látja: az 1992-es és 1993-as növekedés után az utóbbi években stabilizálódni látszik a hazai kávéfogyasztás.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik