Élet-Stílus

Kettős Red Bull-siker Japánban

Ahogy az időmérőből, a Red Bull a futamból is kihozta a maximumot: Sebastian Vettel a tavalyi győzelmét ismételve nyert, a második Mark Webber lett, harmadikként Fernando Alonso ért be Szuzukában. A mclarenesek a Japán Nagydíj után már búcsúzhatnak a bajnoki reményektől.

Ahogy az időmérőn már látott szép idő megmaradt a Japán Nagydíj rajtjára is azonban a mezőny már megfogyatkozott egy indulóval: a virgines Lucas di Grassi még a rajtrácsra való felállásakor eldobta az autót a 130R kanyarban, a VR-01-es megsérült, így a brazilnak nem volt esélye elindulni.

Sebastian Vettel jól indult el a pole-ból, míg Robert Kubicának sikerült a lassabb Webber elé kerülnie, mögöttük Button és Alonso küzdött egyet, de a spanyol visszavette a negyedik pozíciót, míg Lewis Hamilton két helyet is előreugrott – azonban hátrébb voltak áldozatok is: Vitalij Petrov összeért a williamses Nico Hülkenberggel, az orosz látványosan vágódott ki a pályáról, míg az előretörni próbáló Felipe Massa a Vitantonio Liuzzi Force Indiáját találta meg.

Az említett négy pilóta kiesett, a biztonsági autó a pályára lépett, Robert Kubica pedig “saját erőből” szállt ki a második helyről: a Renault a safety caros szakaszban egyszerűen elhagyta a jobb hátsó kerekét.
Massa

Massa “lebontotta” a Ferrarit (MTI/EPA)

Az újrarajtolás után kialakult a Vettel, Webber, Alonso, Button, Hamilton sorrend, amely csak a kerékcseréknél változott aztán: a kemény gumikon rajtoló Button kinn maradt, míg a többiek mind cseréltek a 25. kör környékén.

A mclarenes taktikája azonban nem jött be, nem tudott értékelhető előnyt kiautózni a hosszabb etapján, így csak annak köszönhette a 4. helyét, hogy időközben Hamilton autójában elszállt a harmadik fokozat, tempót veszített és egy idő után elengedte a csapattársát.

Az élmezőnyben ezután már nem történt változás, a két Red Bull, Alonso és a két McLaren, azaz az öt bajnoki esélyes egymást követve ért be, de hátrébb történtek még dolgok. Michael Schumacher a saját kerékcseréje után egy darabig birkózott a még a 2. körben kemény abroncsra váltó Nico Rosberggel, aki, ekkor megőrizte a pozícióját, de négy körrel a vége előtt megcsúszott és a gumifalba csapódott, csúnyán összetörve a Mercedest az S-kanyarkombinációban. Nem sokkal korábban Adrian Sutil húzhatott arra olajcsíkot a haldokló Force Indiával.

A legnagyobb show-t talán a sauberes Kamui Kobajasi csinálta: a japán a hazai pályán hihetetlen agresszivitással és magabiztossággal előzött újra és újra a hajtűkanyarban. Jaime Alguersuari, Rubens Barrichello és saját csapattársa, Nick Heidfeld sem bírt vele, így a Rosberg kiesésének köszönhetően egészen a hetedik helyig jutott. Mögötte a másik Sauber, Barrichello és Sebastian Buemi ért be pontszerzőként.
Webber és Alonso üldözi Vettelt - a különbség a végére is megmaradt (MTI/EPA)

Webber és Alonso üldözi Vettelt – a különbség a végére is megmaradt (MTI/EPA)

Vettel tavalyi eredményének ismétlésével jócskán előrébb kapaszkodott a bajnokságban: a német pontszámban utolérte a több futamgyőzelmével 2. helyen rangsorolt Alonsót, mindketten 206 ponton állnak az előnyét továbbra is megőrző Webber előtt, aki 220 ponttal vezeti a versenyt. Bár matematikailag még nem szálltak ki, a Japán Nagydíj után talán már nem tartozik a valódi esélyesek közé a két mclarenes, Hamilton hátránya 28, Buttoné pedig 31 pont három futammal a vége előtt.

A világbajnokság két hét múlva elvileg a vadonatúj Koreai Nagydíjjal folytatódik, ez azonban csak az FIA hétfői utolsó ellenőrzése válik biztossá.

Forma 1-es Japán Nagydíj
Végeredmény:
1. Sebastian Vettel (német, Red Bull)
2. Mark Webber (ausztrál, Red Bull) +0.9
3. Fernando Alonso (spanyol, Ferrari) +2.7
4. Jenson Button ((brit, McLaren) +13.5
5. Lewis Hamilton (brit, McLaren) +39.5
6. Michael Schumacher (német, Mercedes) +59.9
7. Kamui Kobajasi (japán, BMW Sauber) +64.0
8. Nick Heidfeld (német, BMW Sauber) +69.6
9. Rubens Barrichello (brazil, Williams) +70.8
10. Sebastien Buemi (svájci, Toro Rosso) +72.8
11. Jaime Alguersuari (spanyol, Toro Rosso) +1 kör hátrány
12. Heikki Kovalainen (finn, Lotus) +1 k.h.
13. Jarno Trulli (olasz, Lotus) +2 k.h.
14. Timo Glock (német, Virgin) +2 k.h.
15. Bruno Senna (brazil, Hispania) +2 k.h.
16. Szakon Jamamoto (japán, Hispania) +3 k.h.
– Nico Rosberg (német, Mercedes) – feladta a 47. körben
– Adrian Sutil (német, Force India) – fa. a 44. körben
– Robert Kubica (lengyel, Renault) – fa. a 2. körben
– Nico Hülkenberg (német, Williams) – fa. az 1. körben
– Felipe Massa (brazil, Ferrari) – fa. az 1. körben
– Vitalij Petrov (orosz, Renault) – fa. az 1. körben
– Vitantonio Liuzzi (olasz, Force India) – fa. az 1. körben
– Lucas di Grassi (brazil, Virgin) – fa. az 1. körben

A vb állása
Pilóták:
1. Webber 220, 2. Alonso 206, 3. Vettel 206, 4. Hamilton 192, 5. Button 189, 6. Massa 128, 7. Rosberg 122, 8. Kubica 114, 9. Schumacher 54, 10. Sutil 47, 11. Barrichello 41, 12. Kobajasi 27, 13. Petrov 19, 14. Hülkenberg 17, 15. Liuzzi 13, 16. Buemi 8, 17. Pedro de la Rosa (spanyol, BMW-Sauber) 6, 18. Heidfeld 4, 19. Alguersuari 3
Konstruktőrök:
1. Red Bull 426, 2. McLaren 381, 3. Ferrari 334, 4. Mercedes 176, 5. Renault 133, 6. Force India 60, 7. Williams 58, 8. BMW Sauber 37, 9. Toro Rosso 11

Ajánlott videó

Olvasói sztorik