Élet-Stílus

Sok múlik a jó címadáson

Bevallottan sokat rágódnak a csatornák egy-egy sorozat címén, mégis van, hogy kényszerűségből cserélni kell, de olyan is előfordult már, hogy a nézők segítettek be.

A jó magyar cím frappáns, könnyen megjegyezhető, utal a tartalomra, mégsem távolodik el az eredeti címtől se. Némely csatornánál a programming és a marketing osztály dolgozik azon, hogy a legütősebb címet kapja az adott sorozat, de akad csatorna, ahol címadó versenyekkel még a közönséget is bevonják a döntési folyamatba. A címadási folyamat során komoly fejtörést okozhatnak az olyan címek, melyben szójáték, vicc, vagy poén van elrejtve a sorozat eredeti nyelvén, amilyen például a Californication, ezeket a csatornák jól magyarított címekkel igyekeznek visszaadni (Kaliforgia).

Gyakran előfordul, hogy Magyarországon futó/futott sorozatok esetében a nézők segítenek be a címadásba. Az RTL Klub például nézői javaslatokból választotta ki a Private Practice-t itthon jelölő Doktor Addison címet. De nem csak Magyarországon gondolkodnak sokan a címen. A sorozatok készítőit is megizzasztja az a bizonyos ütős cím. Előfordul, hogy az utolsó pillanatban rukkolnak elő vele, de olyan is hogy egy már jól bevált címhez nyúlnak vissza és azt frissítik fel. Például az E/R egy nyolcvanas években népszerű orvosi komédia volt, innen kapta címét a nálunk Vészhelyzet-ként ismert ER – ami már csak azért is érdekes, hogy George Clooney mindkét szériában szerepelt.

Ajánlott linkek:

Csokit ért a legjobb ötlet – címadás a tévécsatornáknál (origo tévé)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik