Élet-Stílus

Ilyen lesz az új Astra

Elkészült az Opel Astra negyedik generációja, melynek formáját ugyanaz a Mark Adams vezette csapat rajzolta meg, mint az Év Autójának megválasztott Insigniáét. Nem véletlen tehát, hogy az Astra sokban hasonlít a Vectrát leváltó középkategóriás modellre.

Az Astra amellett, hogy megőrizte elődei jellegét, sokkal lágyabb, elegánsabb vonalakat kapott. Ezen a modellen is feltűnik az Insigniánál alkalmazott eltörés oldalt, csak most nem az első sárvédő mögött, hanem a hátsó sárvédő előtt indul el felfelé. További hasonlóság az Insigniával a fényszórók sarkaiban kialakított kis fénylő nyilak, amelyek itt a hátsó lámpákban is visszaköszönnek. További érdekesség, hogy az első lökhárítóban lévő lámpatestek nem ködfényszórók, hanem irányjelzők.

Nemcsak szép, de formára is jó a karosszéria, a kisebb zaj, légellenállás és fogyasztás érdekében, a tervezők 600 órát töltöttek szélcsatornás vizsgálatokkal a karosszéria kialakítása során. Mint Adams elárulta, az Astra esetében is hasonló irányban haladtak, mint az Insigniával, elődjéhez képest nagyobb presztízsű, igényesebb modellt akartak alkotni.

Természetesen nagyobb elődjénél a legújabb Astra, a kocsi hossza eléri a 4,4 métert, vagyis 15 centit nyúlt. A jármű tengelytávolsága pedig 71 milliméterrel bővült. Várhatóan ennek nyomán a korábbinál sokkal tágasabb utastér és csomagtartó vár a vevők. (A pontos adatokat csak később közlik). Elérhető lesz az Astra az ún. FlexRide-rendszer is, amelyben a vezető maga választhatja ki a számára tetsző stílust, normál, sport és túra módba kapcsolható a felfüggesztés.

Képek az új Opelről (vezess.hu)

Képek az új Opelről (vezess.hu)

Bekerül az ún. Adaptive Forward Lighting, vagyis az intelligens kanyarfényszóró is. Ez jóval többet tud, mint a korábbi Astra kanyarfényszórója, automatikusan állítja a fényszórómagasságot az útprofil és a látási viszonyok szerint. Akár kilencféle világítási funkciója lehet.

Minden részletet nem tudni az Astra motorkínálatáról, de az biztos, hogy a legnagyobb újdonság az új 1,4-es benzines turbómotor bemutatkozása lesz, teljesítménye 140 lóerő. A motorpaletta ugyanakkor 100-180 lóerőig terjed a benzines oldalon, míg 95-től 160 lóerőig a dízeleknél. Mindegyik motor teljesíti az Euro5-ös előírásokat. Később bemutatkozik a hibrid-hajtású Astra is, amelyen már javában dolgozik az Opel.

Jó hír a hazai vásárlóknak, hogy a jelenlegi Astra sem tűnik el, hanem a tervek szerint, ahogy elődei, Classic néven folytatja pályafutását.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik