Élet-Stílus

Újabb főszponzor hagyta ott a NOB-ot

A testápoló készítményeiről híres világcég, a Johnson and Johnson nem hosszabbítja meg az év végén lejáró főtámogatói szerződését a Nemzetközi Olimpiai Bizottsággal. Az amerikai vállalat sorban a negyedik, amely nem újítja meg az együttműködést.

Az óriásvállalat – a Kodak, a Lenovo és a Manulife után – már a negyedik azon nemzetközi cégek sorában, amelyek visszaléptek a NOB további csúcsszponzorálásától, ami akkor is kellemetlen fejlemény az ötkarikás világmozgalmat irányító testület számára, ha például a Lenovo helyére már belépett az Acer, s további csatlakozókban is bízhat. Ezzel együtt tény: korábban a “túljelentkezés” volt a jellemző, nem pedig a visszalépés az együttműködés folytatásától, s korántsem kellett keresgetni tehetős partnereket az úgynevezett TOP-programban való részvételhez.

A Johnson and Johnson nem indokolta, miért nem újítja meg a szerződést, Emmanuelle Moreau NOB-szóvivő is csak annyit mondott, hogy a megállapodás 2008 végén lejár, s azt a cég nem hosszabbítja meg “más üzleti prioritások” miatt.

Nincs miért aggódnia a NOB-elnöknek (MTI/EPA)

Nincs miért aggódnia a NOB-elnöknek (MTI/EPA)

A TOP-tagok olyan exkluzív támogatói klub résztvevői, amelyek legalább négy évre, de többnyire inkább két olimpiai ciklusra csatlakoznak a NOB csúcsszponzorainak társaságához. A TOP-program révén a NOB bevételei például 2005 és 2008 között mintegy 866 millió dollárt tettek ki, miközben a teljes szponzori és televíziós jogdíjakból befolyó összbevétel meghaladta a 3,5 milliárdot.

A NOB marketingbizottságának elnöke, Gerhard Heiberg jelezte: egyáltalán nem aggódik. Hangsúlyozta, hogy a csúcsszponzori programból származó pénzek – két reménybeli főtámogató csatlakozása révén – akár 15 százalékkal is nőhetnek, s elérhetik az 1 milliárd dollárt is a Londonig tartó, vagyis 2009-12-es olimpiai ciklusban.

A TOP-programhoz társultak száma jelenleg kilenc, e világcégek 2012-ig biztosan megmaradnak a NOB legfőbb partnerei között, s amint azt Moreau értésre adta: a gazdasági világválság dacára a Panasonickal és a Samsunggal 2016-ig, a Coca-Colával pedig 2020-ig biztosan számolhatnak

Ajánlott videó

Olvasói sztorik