Élet-Stílus

Egy magyar kocsi győzött az Eco-maratonon

A győri Széchenyi István egyetem csapata nyerte el a 2008-as Európai Shell Eco-marathon Városi Koncepció kategóriájának díját a napenergiával hajtott járművek versenyében.

A május 22-24. között a dél-franciaországi Nogaro versenypályáján megrendezett eseményen az újoncként induló győri Szenergy Team annak ellenére megkapta a Városi Koncepció kategória napenergia-osztályának díját, hogy a borús, esős időjárás miatt a kategória egyik versenyzője sem tudta teljesíteni a 22 km-es távot a hivatalos időkereten belül.

A győri jármű azonban műszaki megoldásainak köszönhetően a felhős időben is működőképes volt, és sikerült megtennie a 14 pályakört, miközben versenytársai sorra kényszerültek a verseny feladására.

A 22 ország 206 csapatát felvonultató seregszemlén hazánkat a győrieken kívül a Budapesti Műszaki Főiskola Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai karának csapata képviselte a Prototípusok kategóriában. Ők a középmezőnyében végeztek: járművük 176 km-t tud megtenni egyetlen liter benzinnel!

Képek a versenyről

Képek a versenyről

Az immár 24. alkalommal megrendezett eseményen az abszolút legjobb a francia Lycée La Joliverie csapat prototípusa lett. Tavalyi üzemanyag-fogyasztási csúcsukat túlszárnyalva idén 3.383 km/l-rel állítottak fel új rekordot.

A Városi Koncepció kategóriában, ahol az autóknak az üzemanyaghatékonyság mellett a hagyományos utcai járművek kritériumainak is meg kell felelniük, a versenyt a De Haagse holland csapat hidrogénhajtású járműve nyerte 848 km/l-rel, amellyel új kategóriarekordot állított fel.

A belső égésű motorok kategóriájában a győztes svédországi Lulea-i Műszaki Egyetem etanolhajtású autója 299km/l eredménnyel fejezte be a versenyt, és tavalyi rekordjukat megdöntve ők nyerték el a Klímaváltozási Díjat, mindössze 6,15 g/km-nyi szén-dioxid-kibocsátásukkal: ez 26-szor kevesebb, mint egy átlagos városi személyautó emissziója.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik