Egy csütörtökön aláírt szerződés értelmében a kragujeváci Zastava-gyár két év alatt, tehát 2010-ig tízezerre futtatja fel az Opel Astrák gyártását. Ahhoz, hogy a gyártási jogot, technológiát megkapják, a szerbeknek vállalniuk kellett, hogy idén 3300, a jövő év végéig pedig további 5000 Classicot engednek be vám nélkül.
A gépkocsik ára – áfával – így mintegy 10 800 euró lesz, 2000 euróval kevesebb a jelenleginél. Az eleve is Fiat-technológiára, s Fiat-modellek „továbbgondolására” létrehozott Zastava jelenleg a saját fejlesztésű Yugo-modelljein kívül a Fiat Puntót gyártja, de azt csak Zastava 10 néven forgalmazhatja.
Az olaszok nemrég hozzájárultak ahhoz, hogy a szerbek a kocsival megjelenjenek az orosz és más kelet-európai piacokon, ám az eredeti név használatát még nem engedélyezték. Az, hogy a General Motors ezt megtette, belgrádi megítélés szerint azt jelzi, hogy a járműgyártó óriásnak hosszabb távra szóló, Szerbiát érintő tervei vannak.