Élet-Stílus

Grönholm nyert Monte Carlóban

Nagy fölénnyel nyerte meg az idei Rali Világbajnokság első futamát Marcus Grönholm. Ez annál is nagyobb fegyvertény, hogy a kétszeres világbajnok eddigi 18 futamgyőzelme között nem volt egyetlen aszfaltos verseny sem. Sőt új csapatával, rögtön az első versenyen sikerült nyernie, ami bizakodóvá teheti a Fordot is. A finn versenyző úgy nyert, hogy a Monte-Carlo Rali 18 gyorsaságijából mindössze kettőt nyert meg, és szombaton illetve vasárnap már csak biztonságit autózott.

Mindez úgy történhetett, hogy legnagyobb riválisainak gondjai voltak. Sébastien Loeb az ötödik gyorsaságiig remekelt, több mint egy perccel verte Grönholmot, a többiek pedig még többet kaptak. A pénteki utolsó szakaszon a címvédő elrontott egy féktávot és autója lecsúszott az útról. Bár a Xsara WRC viszonylag sértetlenül megúszta, de a versenyt be kellett fejeznie, mert nem tudták vissza juttatni az útra, ezzel Grönholm rögtön az élen volt. Petter Solberg (Subaru) simán elgumizta magát pénteken, slickkel próbálkozott, de a pályák több helyen jegesek voltak, amivel rengeteg időt vesztett. Ám a norvég pilóta sorsát a technika pecsételte meg, ugyanis a pénteki utolsó gyors után az etapon elfolyt a Subaru motorjából az olaj, ezért a pilóta végleg kiszállt a versenyből. Nem úgy Sébastien Loeb.


Grönholm nyert Monte Carlóban 1

Loeb itt is simán nyert volna, ha nem hibázik (Vezess.hu)

A superrally szabálynak megfelelően ugyanis a francia világbajnok szombaton a nyolcadik helyről időbüntetéssel folytathatta a versenyt. Ám miután az utóbbi három évben ő volt a leggyorsabb Monte Carlóban a pilóta nem adta fel, szombaton az összes gyorsaságit megnyerte. Ezzel ugyan az első helytől még mindig percekre volt, de a negyedik helyig jött fel. Vasárnap további három szakaszt nyert meg, és az utolsó szakaszon megszerezte a második helyet. Loeb 10 gyorsaságin volt a leggyorsabb, a 16-ból (kettőt töröltek).

Toni Gardemeister harmadik helye nem meglepetés, hiszen tavaly második lett a hercegségben. Idén is remekül hajtott az Astra Racing Peugeot 307 WRC-jével, nagy harcot vívott a hasonló autóval induló Manfred Stohllal. Az osztrák az utolsó napot azonban rosszul kezdte, ekkor a finn meglépett, de Loebbel ő sem bírt. Gardemeister egy, Stohl két szakaszt nyert meg Monacoban.


Grönholm nyert Monte Carlóban 2

Stohl negyedik helye nem meglepetés (Vezess.hu)

A negyedik és ötödik helyekre a Subaru csapat versenyzői érkeztek. Bár Stéphane Sarrazin végzett jobb helyen, az érdem Chris Atkinsoné, a fiatal ausztrál, szemben a francia versenyzővel most először versenyzett Monte Carloban, sőt ő csak a tavalyi autóval indulhatott. Mögöttük ért célba a Ford másik autója Mikko Hirvonen irányításával.

Jól mutatkozott be az újszerű világbajnokság, hiába a kevés gyári autó a privát csapatok jól teljesítenek. Most az első négyben három privát csapat volt (Elvileg Loebé is az). Ám nem ment mindenkinek jól, Francois Duval (Skoda Fabia WRC) és Gigi Galli (Mitsubishi Lancer WRC) összetörte autóját, utóbbi tudta folytatni, de aztán pedig a váltó adta meg magát. Panizzi is remekelt az első nap a Fabiával, de aztán egyre hátrább csúszott műszaki és gumi problémák miatt.

A 74. Monte-Carlo Rali végeredménye:

Grönholm nyert Monte Carlóban 3

Forddal hetedik lett Hirvonen (Vezess.hu)

1. Grönholm / Rautiainen Ford Focus WRC 4h11’43″9 77.3 km/h
2. Loeb / Elena Citroen Xsara WRC + 01’01″8
3. Gardemeister / Honkanen Peugeot 307 WRC + 01’23″1
4. Stohl / Minor Peugeot 307 WRC + 01’42″3
5. Sarrazin / Prevot Subaru Impreza WRC + 03’20″2
6. Atkinson / Macneall Subaru Impreza WRC + 05’02″4
7. Hirvonen / Lehtinen Ford Focus WRC + 06’19″5
8. Sordo / Marti Citroen Xsara WRC + 07’15″2
9. Pons / Del Barrio Citroen Xsara WRC + 07’42″9
10. Panizzi / Panizzi Skoda Fabia WRC + 09’29″8

Ajánlott videó

Olvasói sztorik