Élet-Stílus

A Dacia húzta a Renault-t

A francia Renault autógyár főmárkáinak általános gyengélkedése közben tavaly a Dacia „húzta" a céget. A Renault tavaly 1,7 százalékkal 2,53 millió autóra növelte ugyan értékesítését, de a fő Renault-márkákból 2,6 százalékkal visszaesett az értékesítés.

Nyugat- és Közép-Európában 4,6 százalékkal csökkent az értékesítés, és a Renault piaci részesedése 10,8 százalékról 10,3 százalékra esett vissza.

A Dacia ugyanakkor – olcsó modellje, a Logan ugrásszerű eladásnövekedése nyomán – a tavalyelőttihez képest 70 százalékkal, 163 723 kocsira növelte értékesítését tavaly. Az autógyár 1,9 milliárd eurós forgalmat tervez 2007-re, majd 2,3 milliárd eurósat 2008-ra. Az idei forgalom több mint 1,5 milliárd euró lesz, a tavalyi meghaladja az 1,1 milliárd eurót, ami közel ötszöröse annak, amekkora volt, mielőtt a francia Renault 1999-ben részvényese lett a társaságnak. A vállalat emellett az idén bővíti a gyártókapacitásokat.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik