Pár napja írtuk meg, hogy beléptetőkapukat tesznek a Deák Ferenc téri metróállomásra. A kapukat szerdán mutatták be, innentől indul a tesztüzem is, a cél pedig, hogy a RIGO elektronikus jegyrendszer indulásakor már tökéletesen működjenek. Mutatjuk, mit kell tudni róluk és persze azt is, milyenek lettek.
![Így néznek ki a Deák Ferenc téri beléptetőkapuk 1](http://24.hu/app/uploads/2017/08/kr_20170830_0116.jpg)
Összesen tíz beléptetőkaput telepítettek, amelyeket – tekintettel arra, hogy mindez egy tesztidőszak kezdete – az utasok a kezdeti időszakban mindkét irányból csak nyitott állapotban használhatnak.
![Így néznek ki a Deák Ferenc téri beléptetőkapuk 2](http://24.hu/app/uploads/2017/08/kr_20170830_0097.jpg)
A tesztidőszak néhány hetes lesz, amikor az utasok megszokták, hogy a kapun kell áthaladniuk, akkor kezdenek el új funkciókat is tesztelni.
![Így néznek ki a Deák Ferenc téri beléptetőkapuk 3](http://24.hu/app/uploads/2017/08/kr_20170830_0091.jpg)
A metróhoz vezető irányban eleinte a kapuk nyitás-zárás funkcióját még nem üzemelik be, így gond nélkül át lehet jutni rajtuk.
![Így néznek ki a Deák Ferenc téri beléptetőkapuk 4](http://24.hu/app/uploads/2017/08/kr_20170830_0088.jpg)
A 2-3 hetes időszakot követően csak a metróból kifelé vezető irányban elhelyezett kapuk nyílnak majd automatikusan – ellenőri beavatkozás nélkül, tehát automatikusan.
![Így néznek ki a Deák Ferenc téri beléptetőkapuk 5](http://24.hu/app/uploads/2017/08/kr_20170830_0085.jpg)
A metró területére történő belépésre használt kapuk várhatóan 2018-tól záródnak majd.
![Így néznek ki a Deák Ferenc téri beléptetőkapuk 6](http://24.hu/app/uploads/2017/08/kr_20170830_0080.jpg)
A kapukon való áthaladás irányát az azokon elhelyezett kijelzők jelzik, ezt kezdetben kordonok és személyzet is segíti majd.
![Így néznek ki a Deák Ferenc téri beléptetőkapuk 7](http://24.hu/app/uploads/2017/08/kr_20170830_0075.jpg)
Mivel a RIGO bevezetése távol, ezért továbbra is szükséges a papír alapú jegyek és bérletek ellenőrzése, így az ellenőrzési rendszer nem változik.
![Így néznek ki a Deák Ferenc téri beléptetőkapuk 8](http://24.hu/app/uploads/2017/08/kr_20170830_0073.jpg)
A kapuk folyosószélessége 60 centiméter.
![Így néznek ki a Deák Ferenc téri beléptetőkapuk 9](http://24.hu/app/uploads/2017/08/kr_20170830_0057.jpg)
Van azonban irányonként egy-egy 90 centiméter széles is, hogy biztosan mindenki kényelmesen haladhasson át.
![Így néznek ki a Deák Ferenc téri beléptetőkapuk 10](http://24.hu/app/uploads/2017/08/kr_20170830_0048.jpg)
A BKK azt írja, forgalmi szimuláció előzte meg a kapuk darabszámának meghatározását.
![Így néznek ki a Deák Ferenc téri beléptetőkapuk 11](http://24.hu/app/uploads/2017/08/kr_20170830_0032.jpg)
A telepítésért és az üzemeltetésért a Scheidt & Bachmann felelős.
![Így néznek ki a Deák Ferenc téri beléptetőkapuk 12](http://24.hu/app/uploads/2017/08/kr_20170830_0014.jpg)
A tesztelés helyszínéül azért a Sütő utcai kijáratot választották, mert ezen a helyszínen nagyobb építészeti átalakítás nélkül telepíthették a készülékeket.
![Így néznek ki a Deák Ferenc téri beléptetőkapuk 13](http://24.hu/app/uploads/2017/08/kr_20170830_0010.jpg)
Ráadásul mivel ez a kijárat frekventált helyen található, így többen ismerkedhetnek meg a kapukkal.
![Így néznek ki a Deák Ferenc téri beléptetőkapuk 14](http://24.hu/app/uploads/2017/08/kr_20170830_0008.jpg)
Összesen 810 kaputestet, közel 530 állomási és közel 11 ezer járművekre kihelyezett érvényesítő készüléket telepítenek a jövőben.
![Így néznek ki a Deák Ferenc téri beléptetőkapuk 15](http://24.hu/app/uploads/2017/08/kr_20170830_0007.jpg)
Kiemelt kép: 24.hu/Karancsi Rudolf