Az első bő fél évben közel 35 milliárd forintot költöttek a különböző állami szervek a Nemzeti Kommunikációs Hivatalon (Nkoh) keresztül kormánypropagandára, írja a Magyar Nemzet.
Ez az összeg első ránézésre is brutálisan magas, de főleg akkor tűnik kimagaslónak, ha megnézzük a terveket. Sőt nem is terveik voltak ezek, mert az Nkoh létrehozását követően 25 milliárdos összeggel írták ki az első keretmegállapodásra a közbeszerzést, és tavaly ez az összeg elég is volt.
A szerződés szerint az összeg kimerülésével a megállapodás megszűnik, ennek pedig a kormány kommunikációs hadjárata miatt áprilisban meg kellett volna történnie, és újabb állami kommunikációs költésekre nem kerülhetett volna sor. Ez nem így történt, jöttek a Soros-plakátok, az összeg pedig már 35 milliárdra rúgott.
Sőt, az eredetileg 12 hónapra kötött megállapodás hatálya is meghosszabbítható, méghozzá összesen három évre.
Vagyis a szerződés nem egy évre és 25 milliárd forintra szól, hanem vagy három évre, vagy 75 milliárdra, attól függően, melyik fut ki előbb.