Orbán Viktor Tatabányán
Belföld

Der Spiegel: Orbán Viktor korrupt, oligarchikus rendszert épít Magyarországon

24.hu
24.hu

2017. 01. 09. 11:58

Korábban a témában:

A Der Spiegel német hetilap a magyar belpolitikai helyzetről, a Süddeutsche Zeitung müncheni napilap a magyar sajtó helyzetéről írt hétfőn.

Orbán Viktor hatalma biztosítása érdekében korrupt oligarchikus rendszert épít Magyarországon, melynek a barátok és családtagok is részét képezik

– írta a Der Spiegel, Függőségek hálója című cikkében.

A hetilap megemlékezik az 1812 lakosú Felcsútról is, ahol a miniszterelnök házától 50 méterre 3800 ember befogadására képes stadion áll, valamint a kisvasútról, mely részben uniós pénzből épült, és amin naponta százaknak kellene utazniuk, hogy megtérüljön a beruházás, de többnyire kong az ürességtől.

Ennek a békés idillnek az ura Mészáros Lőrinc

– írja a lap, kitérve arra, hogy a felcsúti polgármester az ország húsz leggazdagabb emberének egyike, hat éve viszont még gázszerelő volt, mígnem iskoláskori barátja Budapesten miniszterelnök nem lett. Azóta cége épített stadiont, vasutat, és Mészáros egy sor cégben érdekelt.

Felcsúton Orbán gyerekkori álmai tűnnek megvalósulni, az látható kicsiben, ahogy Orbán Viktor az országot is kormányozza; hét év alatt szigorúan a maga képére formálta az államapparátust

– teszik hozzá.

A lap szerint a miniszterelnök saját embereit ültette az apparátus, a biztonsági erők, az állami média és vállalatok és a bíróságok kulcspozícióiba, sok esetben meghosszabbítva megbízatásukat, hogy így biztosítsa a Fidesz uralmát.

A fékek és ellensúlyok, melyek a hatalmon lévők önkényét hivatottak korlátozni, zavarják Orbán egóját

– írja a Der Spiegel.

A lap szerint a gazdasági szféra sem menekülhet a kormány beavatkozása elől; fontos, hogy a szereplők függő helyzetben legyenek, ezért Orbán olyan oligarchákat támogat, akik az ő hívei.

A miniszterelnök rendszeresen biztosít állami hiteleket és közbeszerzési megbízásokat pártja követőinek. Ő dönti el, hogy ki gazdagszik meg Magyarországon

– állapítja meg a Der Spiegel.

Alig telik el úgy hét, hogy ne röppenne fel újabb korrupciós ügy

– teszi hozzá a lap.

A müncheni Süddeutsche Zeitung (SZ) arról ír, hogy egyre több magyar sajtóorgánum kerül a miniszterelnök bizalmasainak ellenőrzése alá.  Az SZ kitér a korábban a Népszabadságot és több megyei lapot is kiadó Mediaworks eladására. Említést tesz arról, hogy Andy Vajna filmproducer “államközeli” bankok segítségével megvette a Tv2 csatornát, politikai nyomás alá került az Origo honlap, Schmidt Mária, a Terror Háza igazgatója pedig megvásárolta a Figyelő című hetilapot.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

LONDON, UNITED KINGDOM - APRIL 26: A general view of the Cheesegrater, 122 Leadenhall Street, or the Leadenhall Building seen from Cornhill on April 26, 2017 in London, England. (Photo by John Keeble/Getty Images)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.