Budapest, 2013. május 15.
A BKK-BKV 2-es metró vonalán közlekedő új Alstom Metropolis szerelvény elhagyja a Pillangó utcai megállóját a földfelszíni pályaszakaszon és begördül a város alatt húzódó 8,9 km hosszú alagútjába.
MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba 
***************************
Kedves Felhasználó!
Az Ön által most kiválasztott fénykép nem képezi az MTI fotókiadásának, valamint az MTVA fotóarchívumának szerves részét. A kép tartalmáért és a szövegért a fotó készítője vállalja a felelősséget.
Belföld

Akár 1,5 milliót is kaphat a metróbaleset súlyos sérültje

Kovács Márta
Kovács Márta

újságíró. 2016. 12. 06. 14:49

Korábban a témában:

Hétfőn reggel két metrószerelvény ütközött össze Budapesten, a Pillangó utcai metrómegálló közelében. A Déli pályaudvar felé vezető oldalon az egyik metró utolérte a másikat, és hátulról “belekoccant”, kilenc utast kórházba szállítottak. A vezérigazgató szerint így is az egyik legbiztonságosabb közlekedési forma ma Budapesten a metró, pedig a rendőrök kedden már BKV-s vezetőket hallgattak ki.

A hétvége óta kézi vezetéssel közlekedtek a kettes metró szerelvényei a vágányokra hulló falevelek okozta csúszásveszély miatt, mivel a metróval már múlt pénteken is gondok voltak ezen a szakaszon, de Tarlós István pénteken törött lábbal feküdt otthonában, ezért nem olvasta a Metróért Egyesület levelét. Hétfő este óta a teljes vonalon jár a kettes metró (ugyan sebességkorlátozásokkal), a BKV közleményében csak könnyebb sérültekről írt, pedig egy idős hölgynek két bordája is eltört a balesetben, ezért kártérítési pert indít a cég ellen.

Nem lesz egyszerű dolga, hiszen köztudott, hogy a budapesti tömegközlekedés utasai nincsenek biztosítva. Ez azt jelenti, hogy amíg a Volánbusz és a MÁV utasai biztosan megkapják a kártérítést, addig a BKV esetében a bíróság előtt igazolni kell, hogy a baleset a BKV hibájából következett be. Ha valaki megsérül egy BKV-járaton, akkor a kárigényét a cég felé jeleznie kell, ezután a bíróság állapítja meg a kártérítés összegét.

Budapest, 2016. február 18.
Utasok hagyják el a BKK-BKV 2-es metróvonalának modern végállomás-épületét a főváros X. kerületében, az Örs vezér terén.
MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba 
***************************
Kedves Felhasználó!
Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemű – különösen szerzői jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó készítője közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelőssége e körben kizárt.
Fotó: MTVA

Ezzel a lépéssel – a közlekedési társaság közleménye szerint – 50 milliót spórolnak évente, viszont azóta ezrek jelentik kárigényüket a cég felé. A bíróságig ugyanakkor nagyon kevés ügy jut el: 2013 januárja és 2015 októbere között alig több mint húsz esettel foglalkoztak, a perek során ezekben az ügyekben 355 ezer és 10 millió közötti összeget nyertek el a károsultak a biztosítótól.

Egy bordatörésnek nincs egységára

Janklovics Ádám közlekedési ügyvéd a 24.hu-nak azt mondta, a kettős bordatörést szenvedett hölgy is a BKV-tól kérhet kártérítést, viszont ahhoz, hogy ténylegesen meg is kapja a pénzt, igazolnia kell, hogy van valamilyen sérülése, illetve hogy vagyoni vagy nem vagyoni kárt szenvedett.

Rengeteg tényező közrejátszhat, akár, hogy van egy kiskertje, amit a sérülés miatt nem tud gondozni, vagy fel kell fogadnia egy bejárónőt, mert nem tudja ellátni magát. Ez mind pénzbe kerül, amiért kártérítést kérhet

– mondta a jogász.

Éppen ezek miatt nehéz megmondani, hogy ötvenezret vagy ötvenmilliót kaphat az idős hölgy, de Janklovics szerint

ebben az esetben 700 ezer és 1,5 millió forint közötti kártérítésre számíthat.

Lényeg az, hogy a cég minden, a balesettel összefüggésbe hozható kárt köteles kifizetni. A jogász ugyanakkor jelzi, ezek a dolgok nem mennek mindig túl gördülékenyen,

elindul egy keleti piachoz hasonló alkudozás.

Ha sikerül megegyezniük, mennyi illeti a károsultat, akkor rövidre zárják a történetet, a cég kifizeti a pénzt. A peren kívüli megegyezés ugyan gyorsabb, de kevesebb pénzhez juthat így a megsérült nő. De ha a BKV azt mondja, hatszázezret fizet, a nő pedig elégedetlenkedik, mert nyolcszázezret szeretne, akkor jöhet a polgári per, ami hónapokig is eltarthat, és nem kevés pénz.

Budapest, 2013. szeptember 6.
A BKK-BKV 2-es metró vonalán közlekedő Alstom Metropol szerelvény megérkezik az Örs vezér tere irányából a Pillangó utcai megállóba.
MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba 
***************************
Kedves Felhasználó!
Az Ön által most kiválasztott fénykép nem képezi az MTI fotókiadásának, valamint az MTVA fotóarchívumának szerves részét. A kép tartalmáért és a szövegért a fotó készítője vállalja a felelősséget.
Fotó: MTVA

Viszont az nem fordulhat elő, hogy jelen esetben az idős hölgy többet fizessen ki a perre, mint amennyi kártérítésként kapna, hiszen ha a felelősség kérdése tisztázott, a pernyertes fél felé a pervesztes köteles kifizetni a perben felmerülő összes költséget.

Egy dolgozó is elviheti a balhét

Hogy kinek a bankszámlájáról hiányzik majd a kártérítés összege? Egyelőre annyit tudunk, hogy a hiba a BKV üzemi körében történt, így az idős hölgy szempontjából mindegy, hogy valaki hibázott vagy valami nem működött jól, ő mindkét esetben a BKV-tól kérhet kártérítést. Ha később kiderül, hogy emberi mulasztás történt, az már egy külön történet, hiszen akkor a BKV felléphet az ellen, aki hibázott,

és mondhatja neki, hogy oké, akkor te fizesd ki a károsult büntetését.

Ez viszont már egy másik per lenne, de ha valaki kikiáltható bűnbaknak, akkor számon kérhető rajta az előzőleg kifizetett büntetés. Jogos kérdésként merül fel az is, hogy mi van akkor, ha valakinek nincs érvényes vonaljegye vagy bérlete, és így szenved balesetet egy BKV-járművön, Janklovics úgy véli, hogy az utasnak bizonyítani kell, hogy jogszerűen utazott, így ha bliccelt, akkor nehezen indul a biztos esélyesek sorában.

Nehéz ezeket az eseteket beskatulyázni, hiszen rengeteg tényezőtől függ a végkifejlet.

Ha a károsult dolgozik, kiesik a munkából, így a keresetkiesését ki kell fizetni. Lehet, hogy taxival kell mennie orvoshoz, ami akár több kilométerre is lehet, ez is pluszköltséget jelent. Aztán ott vannak még a gyógyszerek is.

A végösszeg pedig ezektől függően elérheti akár a milliós nagyságrendet is.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Local demonstrators march with a flag with the image of Russian President Vladimir Putin and Hungarian Prime Minister Viktor Orban close to the headquarter of the governor FIDESZ party at Heroes Square as students, teachers of the Central European University and their sympathizers protest in downtown Budapest on April 9, 2017. 
Hungarian lawmakers approved legislation that could force the closure of a prestigious Budapest university founded by US billionaire investor George Soros, sparking fresh protests. The English-language Central European University (CEU), set up in 1991 after the fall of communism, has long been seen as a hostile bastion of liberalism by Prime Minister Viktor Orban's government.  / AFP PHOTO / ATTILA KISBENEDEK
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.