Belföld

Megállíthatatlanul bővül az online reklámpiac, főleg a visegrádi régióban

Egyre többet költenek a vállalatok a digitális platformokon, lassan minden második magyar ember elérhető a közösségi médiában. 100-ból 61 magyar a Facebookon! A politika még lát potenciált a print médiában, ezért jelentős pénzeket megmozgatva tölti meg hirdetésekkel a lapokat.

Az online reklámköltés mértéke minden közép- és kelet-európai országban 1-5 százalékkal nagyobb szeletet hasít ki a hirdetési szektorban, mint tavaly. Az élen a visegrádi négyek állnak. Beszédes adat, hogy a lengyel, a magyar és a szlovák reklámpiacon minden harmadik eurót az online hirdetésekre költik el. Ezt megerősítik a honi tapasztalatok is. Magyar Reklámszövetség nemrégiben publikált adatai szerint 2015-ben, a hazai médiapiac történetében először az online szegmens két százalékkal haladta meg a televíziós reklámköltés volumenét. Ugyanakkor alapvetően nem változott a tévés hirdetések súlya a teljes reklámtortát tekintve. Nagyjából most is a hirdetési büdzsék mintegy egyharmadát (31%) költik el idehaza tévére.

Bár a nyomtatott sajtóhirdetések száma az egész régióban visszaesik, a politika még mindig potenciált lát a print médiában, és ezért jelentős pénzeket megmozgatva tölti meg hirdetésekkel a lapokat – állapítják meg a CANnual Report 2016-ban a weCAN szakértői. Hozzáteszik: ez alól Magyarország sem kivétel, ahol az állami megrendelések nélkül gyakorlatilag lehetetlen gazdaságosan nyomtatott napilapokat kiadni.

Forrás és teljes anyag: CANnual Report 2016

Olvasói sztorik