Budapest, 2014. március 17.
A TV2 kereskedelmi televízió új, HD-technológiával mûködõ, automatizált stúdióvezérlõje a XIV. kerületi Róna utcai stúdióban 2014. március 17-én.
MTI Fotó: Mohai Balázs
Belföld

TV2: belső munkatárs dezinformálhatja a sajtót

24.hu
24.hu

hírgyáros. 2016. 04. 08. 15:46

A 168 óra kérdezte meg a – nevüket természetesen nem vállaló – TV2-söket, hogy milyen a hangulat a csatornánál, illetve a Tények szerkesztőségében. A források szerint a Tények reggeli értekezletein mindenkinek gyomorgörcse van, senki sem akar a Juhász Pétert és Pukli Istvánt lejárató Kunfalvi Nórával dolgozni.

A rossz hangulat és az állandósult feszültség ellenére a 168 óra forrásai kamunak nevezték, hogy a korábban nagy sajtóvisszhangot kiváltó köpés megtörtént volna, ahogyan azt is tagadták, hogy a kollektíva együtt akart betegszabadságra menni. És az sem igaz, hogy a kirúgottak cinikusan gyakornoknak jelentkeznek volt csatornájuknál. Az egyik megszólaló szerint valaki belülről dezinfomrálhat, “trollkodik vagy simán szórakozik”.

A korábban nagyágyúként szerződtetett egykori RTL-vezér Dirk Gerkens a bosszú motivációjával érkezhetett a konkurens csatornához, de a nagy döntéseket kivették a kezéből.

Bár eredetileg úgy volt, ő lesz a csatorna erős embere, aki megtestesíti a TV2 profizmusát, szakmaiságát, mégis egyszerű aktatologató lett, semmiben nem dönt

-magyarázta a lapnak az egyik TV2-s munkatárs. A 168 óra úgy tudja, hogy Gerkens véleménye ellenére szerződtették Kökény-Szalai Vivient, akinek korábban a Századvég tulajdonában lévő Napi Gazdaság Kiadónál jelent meg könyve Zuschlag János egykori MSZP-s politikusról.

Nem jött össze a bizonyítás

Kökény-Szalai állítólag már érkezése után bizonyítani akart kinevezése és nagylelkű fizetése miatt, a kudarcként értékelhető Juhász Péter- és Pukli István-anyagok után azonban március 20-án a műsor tizennyolc éves történetének nézettségi mélypontját produkálta: 11 százalékkal. A 168 óra úgy tudja, hogy ez már csak azért is kellemetlen, mert Kökény-Szalai azt ígérte, hogy a jelenlegi szűk 15 százalékosról 20 százalékra tornázza fel a Tények nézettségét. A hírműsor szerkesztőségben biztosak benne, hogyKökény-Szalai a célpontokat a politikai karaktergyilkosságokhoz Habony Árpádtól kapja.

A felsülés után ismét megjelent a Tények háza táján Gábor László, aki jelenleg az Origo főszerkesztő-helyettese, korábban pedig a Tv2-nél a kollégák “fő-, avagy nagy cenzornak”, mivel köztudomásúlag jó kapcsolatot ápol a Fidesszel. Gábor Lászlót most tanácsadóként mutatták be, ennek oka az lehe, hogy Habony Árpád úgy döntött: visszatérnek a korábbi gyakorlathoz, és elegánsabban karaktergyilkoló bulvárhíradót próbálnak szerkeszteni.

A 168óra cikke szerint az Origónak fontos szerepe lehet a Tények legitimációjában. Az Origo lehet a TV2 kvázi online felülete, értesüléseik szerint a portál veheti át a TV2 híreit.

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.