Bánki Erik (bánki erik, )
Belföld

Egy komplett céget felejtett el bevallani az MNB- és a postatörvény szellemi atyja, de már pótolta mulasztását

24.hu
24.hu

hírgyáros. 2016. 03. 10. 08:48

A 444.hu járt utána Bánki Erik fideszes országgyűlési képviselő céges ügyeinek. Bánki Erik neve onnan lehet ismerős, hogy ő volt az, aki egyéni képviselői indítványként beterjesztette az Országgyűlés elé a nagy vihart kavart, a közpénzek részeleges titkosításával operáló posta és MNB-törvényt, amelynek alapvetése, hogy ha a közpénzt egy alapítványba csatornázzák, akkor az „elveszíti közpénz jellegét.”

A portál szerint a fideszes képviselő az átláthatóságra vonatkozó elképzelései vagyonnyilatkozatában is megmutatkoznak, ugyanis Bánki Erik bevallásában elfelejtette feltüntetni a reklámügynökségi tevékenységgel foglalkozó Pannon PR 2020 Kft.-t, holott a politikus egy személyben tulajdonosa és ügyvezetője a vállalkozásnak, ráadásul ő az egyetlen alkalmazott is. A cég gazdálkodásáról egyelőre semmit sem tudni.

Fürdős érdekeltség a fürdőügyi szakpolitikusnál

Két céget viszont feltüntetett a Fidesz fürdőügyi szakpolitikusa: a két, egyébként teljesen inaktív vállalkozásból a fideszes képviselő az utóbbi két évben 27, illetve 28 millió forintot vett fel. Az Envi Consult Bt. 2012, az RHP Kreatív Bt. pedig 2007 óta nem adott le mérleget.  A két cégnek nem csupán nyilvánosan elérhető mérlege, honlapja sincsen. Németországban bejegyzett vállakozásáról is nyilatkozott Bánki Erik. A Zeta Services GmbH. 2014-ben 175 ezerről 200 ezer euróra, azaz 62 millió forintra növelte alaptőkéjét, egy évre rá pedig Patzek Endre Tibor váltotta cégvezetőként a korábbi ügyvezető Pethes Miklós Zoltánt. A cikk szerint Patzek a floridai Lake Wort mellett Budaörsön is él, számos cég ügyvezetője és tulajdonosa, többek között a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt-től tavaly nyáron két közbeszerzést nyerő Fine Consultingé is. Ők egy 52 milliós pályázatot nyertek “aquafitness szolgáltatásra”, majd konditerem-üzemeltetésre is kaptak 16,8 milliót.

Bánki Eriknek a portál küldött kérdéseket, ezekre nem válaszolt, ám egy későbbi, személyes találkozó alkalmával közölte: az újságíróknak igazuk van, valóban nem tüntetett fel egy céget vagyonnyilatkozatában, ám azóta pótolta a hiányosságot. A 444.hu szerint a pótlás valóban megtörtént, ám a javítást semmilyen módon nem tüntette fel, csak a dátumokból látszik, hogy azt az érdeklődő levelek után eszközölte.

 

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.